Polaris Edge 600 2002 Eller Lynx Enduro SP 2002 ?

Per.S

Medlem
15 jan 2008
26
0
1
Hej vilken av Polaris Edge 600 2002 Eller Lynx Enduro SP 2002 rekomenderar ni?

Berätta om:

-Hållbarheten
-Motormässigt
-Körställning (dämpning)
-Mest skoter för pengarna
-Körglädjen
-Ev saker som är bra att åtgärdas (tex nån bättre kylning ellr bättre matta)
-Skriv gärna Positivt och Nagivt om båda skotrarna

Skotern ska vara till för lite buskörning efter led lite i pudersnö nått litet hopp.
Ps är en stor kille på 2m och väger kring 95

MOTIVERA ER!
 
Last edited:

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Ifall Enduron har RER, alltså el-back så skulle jag valt den. Edgen har väl fox-dämpare, ingen aning om vad Enduron har... Vissa Edge brukar ha haft problem med kylningen, kanske åtgärdat på endel?..

Ganska likvärdiga maskiner, hade valt Enduron om det var RER annars Edge.
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.254
77
48
Övik
Vet ej hur edgen är i fjädringen men min Rave -01 slår min gamla Pro X2 med hästlänger i fjädringsväg. Dock var inte fjädringen allra bäst original på den maskinen, men lynxen är riktigt bra i fjädringen. Mycket körglädje, inga problem att leka redigt i hängdrivor, fina skidres etc.

Hållbarheten är även den bra, de enda nackdelarna är att fotstegen och boggieskenorna är lite halvklena, men det går ju att åtgärda. Det sitter även precisionsskidorna från och med -02 på lynxen och dom är inte alls bra, skidbyte rekommenderas.

Polarisen är fin den med och du lär bli nöjd med vilken du än väljer, men skulle alla dar i veckan välja lynxen pga den känns rejälast och stadigast. Är riktigt nöjd med min
 

_hjorten_

Välkänd medlem
29 okt 2007
162
0
6
Borlänge
Tycker att Lynxen är roligare å bättre än Polarisen i alla sammanhang, framför allt stöt dämpningen! Du har god möjlighet att sätta på en RER back på en Enduro 600 Sp -02 (röd) om du vill..satt på RER på min i veckan till en kostnad av ca 1600 :- och då har jag en orginal variator över att sälja..så det är väl nästan gratis om man säljer den! Det enda som behövs är en knapp ca 320 :-och en ny beg variator med RER helix!

/Martin
 

_hjorten_

Välkänd medlem
29 okt 2007
162
0
6
Borlänge
Pitabroed: Om det funkar på en 800 -01 det törs jag inte svara på men till 600 -02 funkar det! Det enda man ska kolla innan man handlar grejer är att det finns 2 st kablar med flatstift *över* under tankslocks konsollen..då är den förberedd. I mitt fall var det 3 st med flatstift..röd, svart, svart/blå och jag fick det att fungera med den svarta och den svart/blåa, vet ej om den röda är till en summer!?

Per.S: Har du köpt någon skoter än? Hoppas att du tar ditt förnuft till fånga och köper en Enduro 600-02 ;)! Har haft både den svarta och den röda..sålde den svarta för några år sedan och haft många sedan dess men jag har alltid saknat Enduron. Jätte rolig maskin med ett grymt klipp i motorn och suverän fjädring och kör glädje!

/Martin
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
har inte kört edge så mkt men fick bra intryck av dom jag har kört,
hade en enduro 500 sp -01 ett tag och fjädringnen på den är i världsklass! går bra att hoppa med osv, tål mkt stryk! men det är ju en lynx så det finns bättre skotrar i puder
 

bad_nalle

Medlem
16 jan 2008
39
0
6
kalix
ja edge 02 är bästa edgen... å ska du köpa lynx tycker jag du ska köpa -03 eller -04 sista modell av evo chassi är det bästa
 

Per.S

Medlem
15 jan 2008
26
0
1
tack ska ni ha,
är nu och tittar på blocket varje dag efter att hitta en fin enduro 600
så jag kommer inte till att bli besviken på en sådan?