Polaris 800CFI Billet topp

martinohman

Välkänd medlem
25 dec 2010
340
0
16
luleå
Någon som testat dessa eller kan utvärdera? söker efter något som är enkelt att montera och kan göras av nästan vem som helst..behövs det bestyckas om något i variatorn?

tacksam för svar!
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Vilken billet?? Jag vet flera som åker på Power Addiction Racing topparna med mycket bra resultat, man bör ändra i variatorerna. Du har mycket att hämta där.
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
klart det inte är ett måste, men för att få nytta av din ev extra hk är det en fördel

Sent from my MB525 using Tapatalk
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Motorn ger ju mer effekt. Men sen så vill du väl utvinna den effekten på ett effektivt sätt ner till mattan.
Men sen är ju frågan om inte en Pc5 vore på sin plats..
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Det behövs ingen pc5. Inte om du bara byter topp, motorn får en annan karaktär. Rappare och starkare. Sätter du däremot pipa med, då behöver du en pc5.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
men är det värt att köpa toppen utan att ändra i variatorn eller blir det ingen bättre effekt då?
Jo, du får mer effekt-precis som utlovat och som zalsson skriver.
Men du kommer garanterat att mårka mer av effekten om du samtidigt lastar på variatorn eftersom motorn blir starkare och däför "gillar" lite mer belastning.
Skulle gissa att det rekommenderas att släppa lite på förspänningen till sekundärfjädern, men det slår över så stort register att jag personligen skulle föredra att lasta på primären istället.
 

eritor

Välkänd medlem
17 aug 2004
208
2
16
40
Pajala
Skulle gissa att det rekommenderas att släppa lite på förspänningen till sekundärfjädern, men det slår över så stort register att jag personligen skulle föredra att lasta på primären istället.
Sitter Team variator på Polaris nyare maskiner sp de finns ingen förspänning att släppa eller spänna, fjäderbyte är enda vägen att gå i så fall. Men vid toppbyte så tycker jag det är väldigt fel väg att gå, man ska börja med primären vid modifieringar. Vet nu inte vilken årsmodell men är det en elva eller tolva så skulle jag prova lasta på med Polaris egna 11-serie vikter. Sen beroende på vilken höjd du kör så runt 66, kanske 68 gram Är det den äldre 800CFI så kan du gissningsvis dra bort runt två gram från de jag skrev...



Sent from my Galaxy S2 using Tapatalk
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Jag kör på min -12 rmk följande och är mycket nöjd än så länge iaf, känns ruskigt rapp!

11-66 vikter
19/43 drevning
black/purple sek fjäder
 

aleek07

Medlem
12 mar 2010
14
0
1
Luleå
Jag har kört hela förra säsongen med power topp, 11-70 vikter blå/rosa (tror jag) fjäder i primär och team tied varioator, funkade mycket bra för mig. Har en Pro RMK 2013