Tänk på att det är ganska högt kompförhållande i rotax rv motorer orginal, jag hade en 583 -94 som jag hissade cylindrarna på, körde med 0.8mm packning ist. för org. 0.4mm, det som händer är att du ändrar durationen på spolportarna, du flyttar alltså upp effektkurvan och får ut en högre toppeffekt, du kan antingen bara plana toppen det du höjt cylindrarna (0.4mm i detta fall) eller plana något mer, (0.1-0.5ca) men inte mer om du inte vill ha problem... problemet ligger i ett högt kompförhållande/ inte så bra squishhastighet på orginal topp, men det är en annan diskussion. sen bör du också byta slidskiva, skaffa en skiva från en nyare 583a den ligger toppeffekten på ca8000 rpm på, inte dyr på skroten nån hundring ca. (heter? 501 tror jag? nån som vet?) Jaja, du kan ju också bara plana toppen några tiondelar, men det är inte där du hittar effekten i din motor