Pilot 6.9, vilken är vänster och höger?

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Köpte en Renegade Backcountry X nyligen och på den sitter det oanvända Pilot 6.9 från 2011 (tidigare ägaren hade kört SLP PP på den). Jag har aldrig kört med Pilot 6.9 så tänkte jag skulle ge dem en chans innan jag ev. byter.

Vad jag dock inte kan fatta är vilken som är vänster och höger? Är det någon som har koll på det? (förra ägaren var osäker han med)

Har försökt lista ut detta genom att kolla på dem och genom att söka på nätet men lyckas inte hitta något. Hittar inget från Ski-Doo heller som indikerar på vilken som är vilken.

Är det ingen skillnad på dem? Visuellt så är de inte riktigt liksidiga vilket får mig att misstänka att det är en vänster och en höger. Skillnaden är "ryggarna" som löper uppe på sidorna av skidorna, på ena sidan är det 1st och på andra sidan är det flera (ser ut som något halvmesyr för att man ska få fäste med skorna när man kliver på dem).

Har full koll på själva spacern och att man kan ändra spårbredden genom att sätta den innanför eller utanför. Är bara fundersam på vilken skida som ska vara var. Eller är det bara ut och testa och känna efter om det känns ok eller inte? :)