Phazer (new) kåpor och start problem

ola

Välkänd medlem
1 jan 2000
222
0
16
Tjena på er!

Undrar om man kan uppdatera högerkåpan, så att man slipper öppna den med en insexnyckel, skulle vilja ha samma snabblås som på variatorkåpan. Men de måste vara längre då högerkåpans lås är försänkta. Någon som vet?

Någon som har problem med starten på sina -07or? Min vill bara klicka ibland. Måste man byta startrelä?

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Inte hört eller sett någon som har gjort så, varför ska du öppna den kåpan så mycket för föresten?
Hade det problemet på Venturen, vet dock inte var det var då jag fick det utbytt på garanti!

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Tjena på er!

Undrar om man kan uppdatera högerkåpan, så att man slipper öppna den med en insexnyckel, skulle vilja ha samma snabblås som på variatorkåpan. Men de måste vara längre då högerkåpans lås är försänkta. Någon som vet?

Någon som har problem med starten på sina -07or? Min vill bara klicka ibland. Måste man byta startrelä?
Jag hade strul på min Venture MP, Felkod 11 i displayen och klickade när man vredpå nyckeln, inget hände. Bytta startrelät och fungerar klockrent nu. Men om du inte får nå felkod kanske det är nå annat.

larfre

Medlem
20 okt 2006
28
0
1
Falun
Problemet med "klickandet" vid start är som du säger, mest troligtvis startrelät. Hade exakt samma fel på min. Bytte relä och sedan var problemet borta.