pc3 nytro misständer

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Koppla ur och prova utan PCn, samma reslutat?
Jag satsar mina pengar på att du slår i varvstoppet (9200varv)...
 
J

Jona$

och jag tror på baktänder bränsle när du rullar av gasen. filma?
 

wiktorb

Medlem
10 jan 2014
36
0
1
sunne
[video=youtube;A87PCsafs70]http://www.youtube.com/watch?v=A87PCsafs70&feature=youtu.be[/video]
om det nu är varvstoppet som går i vad kan jag göra så det inte går på varvstopp?
 
J

Jona$

svårt att säga då du släpper direkt den slår, koppla ur pc och testa igen.
 

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Solklar varvstopp, dåligt fäste + mera hk än original = övervarv.
Åk ut och testa i djupsnö där du kan hålla stumt länge, vilka varv får du då?

Sundvall 1 - Timrå 0 eller vad säger du Jona$ ;)

PS. här kan du läsa lite om bromsning av header och dämpare från excell, dom diskuterar även behovet av Power Commander eller inte.

http://www.ty4stroke.com/viewtopic.php?t=62992
 
J

Jona$

Nejdå, nog finner jag mig kunna höra ett varvstopp, men vad jag ville nå fram med att han inte släpper direkt var detsamma som du tänker.. det går för lätt nu helt enkelt :p
 

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
För att svara på frågan vad du ska göra för att slippa att köra på varvstoppet:

1. Stumma inte som en tok när du inte har fäste.
2. Känner du att du vill ha fäste på is/hård led montera en massa dubb i mattan.
4. Vikta på primären så den växlar på hårdare.
5. Kolla så att inte remmen slirar.

Här har du en video som visar när jag försöker klättra upp för en liten men brant backe och ovetandes har tappat bukplasten några minuter innan klippet. Om du skruvar upp ljudet hör du hur remmen släpper greppet och motorn går på varvstopp precis mitt i branten. Detta höll på att kosta mig en bruten axel/arm men jag klarade mig med ett stort blåmärke.

http://www.youtube.com/watch?v=lyjKgzccXZU