Overall eller delat?

Snösladd

Medlem
18 mar 2015
36
0
1
Mora
Vad tycker ni är bäst? Overall eller jacka och byxor?:)

En annan fundering: Vilken typ av handskar som är bäst. Tunna crosshandskar eller stora och sköna vantar?

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
2
38
Selet
Det beror väl på hur du kör?

Jag föredrar delat och om jag bara är ute å finåker så kör jag med stora sköna väntar och om jag kör mer aktivt så tar jag ett par lite tunnare.

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Bäst? Det beror på... oftast (dvs alltid) gör man ju annat också än att bara leka i en bäckravin med en meter pudersnö. Overall är mode, inget annat. Som med skidkläder på åttiotalet.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
2 delat alla dagar i veckan.

Håller med om att overall är en modegrej, det var värdelöst på 80 talet när man kröp runt och svettades i en och det är lika värdelöst nu. Enda skillnaden är att man kan svettas i mer skrikiga färger nu.

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Var skeptisk till monosuit, och envisades med 2-delat just med minnet av skoteroverallerna från förr. Köpte Ski doo's gula monosuit för nånstans runt 3000 kr förra vintern och fullkomligt älskar den! Har inte frusit en enda dag i dem trots enbart underställ och skyddsväst inunder. Enda gångerna den blivit varm så har det varit när man kört fast och håller på skotta. Men då öppnar man vara ventilerna under armarna så är det lugnt. Den sitter löst så man är smidig och hängslena som sitter inuti gör att den inte hasar ned. Förra årets bästa köp! Tror de flesta som är anti monosuit ej har testat en.... Känns inte som att jag nånsin kommer byta till 2-delat igen.

pille

Välkänd medlem
29 mar 2010
135
4
18
Östersund
Hej! Någon som vågat sig på att beställa hem något av Ridestores nya kollektion "Montec Wear" som har något tycke om dom? För dom ser skapligt bra ut (Y)