Org grenrör Liberty 800ves + SLP pipa, kompatibelt med varandra?

R

Robin

Som topic.

Kan jag använda org grenrör med SLP singel pipa på min Liberty 800 ves motor?

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
själv har jag inte provat men enligt en annan som gjort det ska det tydligen ta i nånstans, men det var en liberty 700ves i prox2

mvh

R

Robin

Att det tar i gör ingenting, går ju alltid att göra om, men bara grenröret passar mot pipan anslutningsmässigt och inte sabbar upp avgasflödet?

Vad är då skillnaden mellan SLP och org grenrör?

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
det passar i anslutning, jag vet för jag har både slp och original. det är samma diameter på dem i röret så att säga, packningen passar då precis på båda grenrören.

mvh

R

Robin

Aja vi ser ju om det passar eller inte, pipa och burk är då beställd nu så det löser sig nog, 148hk blir fint :)

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.579
444
83
Malå/Adak
Tätningskonan är samma så rent geometriskt passar det men jag är av den tror att det inte lönar sej att sätta dit pipan utan grenrör, tror du har minst halva effektvinsten på systemet från grenröret. man ser ganska stora skillnader när man jämför grenrören. (sen att SLPs grenrör är flera cm längre vilket gör att slutburken hamnar fel antar jag att du struntar i)

FYI är det olika pipor, (och grenrör) mellan Edge/Edge RMK och ProX chassiena, Har måttat med SLP pipa från en Edge i en ProXR och det är inte ens nära att passa......

Lever för SNÖ!

Välkänd medlem
19 okt 2008
172
0
6
kalix-nyborg
HAr prövat med orginal grenrör på en pro x2, och de tar i staget mellan stötdämpartornen. och kudden som röret ska vila på passar inte. sen ligger röret i kylslangar (gå vika åt sidan), sen är den ca 2dm från att röret passar i slutburken, man får helt fel vinkel från rör till burk. tänkte själv bygga om de, men insåg att de kommer bli endel fula svetsar i ett såpass snyggt crome rör, så jag skippade de. men är man inte noga med att de ska vara snyggt så nog gå de sy ihop :)