ombyggnad freeride boggi

ruskselelommen

Aktiv medlem
8 okt 2007
94
0
6
Nån som ha koll på om det gå byta bakre svingen till 2010 hillclimb, vill få fram svingen som den va på tidigare modeller

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.561
426
83
Malå/Adak
Du måste i så fall nita fast nya dropbrackets, förmodligen köpa annan dämpare mm, mm. Själva svingen är det inte så troligt att du behöver byta..... det är väl samma på dom flesta summitar, men alltså nästan allt annat.

Kanske skulle gå att köpa diverse reservdelar från en -12 freeride och borra några hål.
Kan omöjligen vara värt det i alla fall, vad tycker du är problemet med -11an? Jag Tyckte den funkade bra.

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
svingen är också lite annorlunda med ett annat dämparfäste, varför vill du bygga om den?
gissningsvis behövs sving, dämpare, och dämparstagen och drop brackets.
Jag tyckte boggien i 2011 var helmysig i övre läget.

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
har du testat med boggien i det övre monteringhålet?

Jag tyckte det var riktigt härligt att den håller ner skidorna så pass bra när man klättrar.

ruskselelommen

Aktiv medlem
8 okt 2007
94
0
6
jo. den sitt i övre redan....jo jo men just då man ska över stock å sten så vore de trevligare att han hann lyft skiden

Stenmanracing

Välkänd medlem
28 aug 2012
510
0
16
Storuman
Hur har du balataremmen? Istället för att hålla på att bygga om hela maskinen skulle jag rekommendera att du schimsar om dämparen istället!

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.561
426
83
Malå/Adak
Den gick ju inte på rullen hur långt som helst men att få skidorna en halvmeter högt nästan närsomhelst var ju inget problem.