Ombesikta vid förlängning?

BMd

Välkänd medlem
31 dec 2005
254
1
16
I bilen
Ni som har förlängt era maskiner.
Har ni gjort ombesiktning av era maskiner eller är det inget att bry sig om?

BMD

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
folk reggar inte om vid byte av motor, torbokonvertering, flärlängning, chassiebyte/ombyggnad eller någonting

typlikt

Medlem
10 jan 2011
20
0
1
måste man igentligen inte göra det?. har för mig att det står det på en försäkring iaf

Frahl

Välkänd medlem
31 dec 2009
471
4
18
Piteå
På transsportstyrelsen är det väl bara mattbredd och motoreffekt som står oftast. Alltså borde det gå jättefint att förlänga så länge man inte ändrar bredden på mattan. Sen vet jag inte om nyare skotrar är "helbilsgodkända" och då får man väl egentligen inte ändra nånting alls.

Linkan222

Aktiv medlem
28 jan 2011
74
0
6
Transportstyrelsen har även uppgifter om längd, bredd, färg, antal passagerare mm.

Så ska man gå den laglydiga men kanske något krångliga vägen bör väl skoter reggas om.

Nu är det nog ingenting jag skulle ha brytt mig om. Men är det något man gör hos bilprovningen eller?

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Nog "ska" man men har svårt att tro att någon eftermarknadsprodukt har gått genom de krav som skulle krävas för att bli godkända i en besiktning.

sluta fundera, modda bäst fan du vill och kör

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
31
Älvhöjden
En fråga om förlängning bara, får man köra tävlingar med en förlängd skoter och i vilka klasser isf? Tänker mest på backe men vore kul att veta för cross och enduro oxå. :)