oljelock xp?

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Det är väl själva halsen som flexar. Ska finnas en eftermarknads alu hylsa man sätter i som gör att man kan dra åt .

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
men om de e de så kanske man kan svarva något liknande?
och ett nytt oljelock? någon som gjort något liknande?

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
jo jag har ett läkande lock... ska in imorn å linjera motorn då får dom fixa de me :)
hur linjerar man en xp motor?motorn sitter väll endå fast monterad.dvs går bara att montera på ett sätt.
sekundären är också fast monterad.

R

RevMan

tanken läcker olja pga att locket har blivit för hårt åtdraget. Antingen måste man dit med en hylsa eller en helt ny tank=svindyrt.
på -08 kunde man få ny tank på garanti men nästan alla -08or har garantin gått ut på nu.

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
ok men jag har garanti kvar tog ut den 09.. ja motorn och sekundär sitter i givna lägen så de ska väl inte gå att justera???

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
jag hittade den hylsan på ett foru i usa (dootalk) men jag kan inte hitta vart man köper hylsan på nån sida...:rolleyes:

sOFFe

Välkänd medlem
14 jan 2010
174
0
6
Umeå
Märkte idag att det läkte på min GT -03a och det är väl antagligen förra ägaren som dragit för hårt någon gång....röret/gängan på oljeburken såg att vara deformerat, finns det några andra lösningar än att byta burk eller sätta i en hylsa?

lam-kaka

Välkänd medlem
10 feb 2008
280
2
16
Jämtland
ok men jag har garanti kvar tog ut den 09.. ja motorn och sekundär sitter i givna lägen så de ska väl inte gå att justera???
Motorn går att vrida lite gran i motor fästena för att få korrekt linjering, men oftast räcker inte bara det utan man måste shimsa ut sekundären också.

Test005

Välkänd medlem
20 aug 2008
256
0
16
någon som har haft eller har läckande oljelock på sin xp?
satt dit något nytt lock eller på garanti?

FreddeL

Välkänd medlem
1 jan 2000
386
0
16
vi har 2 xp båda läcker om man drar locket för hårt när jag drar locket c:a 1.5 cm efter det börjar nypa , är båda helt täta... det känns löst men sitter och är tätt.
Värt att prova funkar för mig.