Olja under Rave-klocka

Rackelsmurf

Välkänd medlem
21 okt 2008
284
0
16
Utanför Piteå
Hej!
Har köpt mig en gammal Lynx Rave 643 -93, verkar vara i hyfsat fint skick, har skruvat en del i motorer och olika skotrar tidigare men ingen med rave, nu när jag kollat genom den så kan man se att det verkar fukta lite under en av rave-klockorna (om det nu heter så) det är alltså lite kladdigt på ovansidan av "grenröret".

Tidigare ägare sa att han bytt packningarna ifjol, min fråga är om det är någon fara att det fuktar lite där? Tror ni annars det hjälper att byta packningarna, tänkte om den blivit skadad på något sätt, har inte skruvat isär nånting än.

Tog förresten en premiär på åkern idag, inte mycket snö men det räckte för att man skulle vara tvungen ta en sväng :)

björne76

Välkänd medlem
16 nov 2007
294
0
16
E du säker på att det e från klockorna det läker? kan vä oxå va grenrörs-packningen som håller på att krackelera. gå den isf sönder mer bli det jävligt grisigt.

Skruva loss klckorna o kika,stryk ev på lite packnings klister på båda sidor om den påstådda packningen.

ska du va snål kan du stryka på blå silikon på grenrörsytorna om den packningen e kass.den tål värmen.

Rackelsmurf

Välkänd medlem
21 okt 2008
284
0
16
Utanför Piteå
Tack för svaret, ska kolla grenrörspackningen också, har haft loss klockan men såg ingen olja vid den packningen så det är nog kanske troligare att det är vid grenröret.