Ockelbo 800 Storm

nordinaren

Välkänd medlem
9 jan 2013
114
6
18
Har delar kvar efter en polaris storm 800 rmk som det nu ska göras något roligt med.

Fick nyligen tag i en ockelbo 3500 som ska få en ny motor. Bara för kul och i brist på roliga projekt.

Buken sprack på min polaris och lite andra saker gick sönder också så chassit är sedan länge skrotat. Då jag inte har chassit kvar så skulle jag behöva avstånden mellan infästningarna till boggien för att kunna borra nya hål på ockelbon.

Någon som kan tipsa om var jag kan hitta dessa mått eller någon som har en storm kanske kan mäta på sin åt mig?

29839
 

Attachments

nordinaren

Välkänd medlem
9 jan 2013
114
6
18
Boggien är en förlängd xtra10 121” men hur mkt jag än söker så hittar jag inte avstånd mellan bultarna.
29846
Eller en sanning med modifikation, jag hittar bilder med måtten i längdled dvs avstånd från drivaxel till första infästningen och till den bakre och det finns även mått på främre och bakre infästningen och avstånd upp inne i tunneln men det finns ingen information var drivaxeln ska sitta i förhållande till dessa.

29847

ingen som kan hjälpa mig med detta??
 
Reactions: Zvenne

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.083
885
113
Stora Blåsjön
Boggien är en förlängd xtra10 121” men hur mkt jag än söker så hittar jag inte avstånd mellan bultarna.
Visa bifogad bild 29846
Eller en sanning med modifikation, jag hittar bilder med måtten i längdled dvs avstånd från drivaxel till första infästningen och till den bakre och det finns även mått på främre och bakre infästningen och avstånd upp inne i tunneln men det finns ingen information var drivaxeln ska sitta i förhållande till dessa.

Visa bifogad bild 29847

ingen som kan hjälpa mig med detta??
Ska man lita på bilden så ligger infästningspunkterna och drivaxeln i en rak linje. Är inte supernoga då dels boggin är förlängd så det är inte alls säkert att den sträcker mattan som den var tänkt från början. Sen när den sitter i ett helt annat chassie så får man anpassa så det passar i det också. Så +-10 mm i höjdled från axeln är nog inga problem skulle jag säga.
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.151
146
63
Säfsen
Den där mallen är den mall som används t.ex när man monterar XTra10 på gamla Yamaha SRV.
Det viktiga är C-C mellan boggieinfästningrna. Sedan kan avståndet mellan drivaxel och första infästning behöva att ändras, om man har stora drivhjul, men det handlar bara om någon centimeter. Mattlängden är ju konstant, och behöver sitt.
 
Last edited: