OBS Polaris med fixkit kör etanolläget!!!

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.627
797
113
Kramfors
Jag har läst som ett tok på usa forum om hur bra/dåligt fixkit är och de är delade meningar minst sagt. De som gör att fixkit inte är helt övertygar är att många motorer bara gått 5-100 mil innan de smält ner en kolv med katastrof som följd. Jag har nu äntligen hittat orsaken till det för de lät väldigt underligt att fixkit skulle bränna ner en motor de gick inte läsa sig till varför de brinner ner på forum men av en slump såg jag Bikeman videon på tuben och där i slutet förklarar han att att man " måste" köra etanolläget! Felet många gör är nog att köra motorn i NON etanol läget och de funkar inte med fixkit de är snålt utan även utan fixkit i mellanreg på vissa årg typ den jag har årg 13 800cc. De förklarar i videon att de blir större vevhus med höjda cylindrar och mer hk de påstår 6hk mer över 5000-varv och de måste ha soppa helt enkelt så Non ehtanol är livsfarligt med ett sådant kitt! Jag har själv 10 mil gammalt fixkit och den har gått i NON etanolläget av förra ägaren trots att de monterats på firma så de är nog inte många som har koll på detta.
Jag ska köra lambdamätning på maskinen till vinter för att själv se om de går köra i non etanol läget och även etnolläget kan ju va för snålt någonstans i registret.

 
Reactions: neden