Nytt i Borgafjäll

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Pratade för en tid sedan med Jörgen på Yamaha i Ljusdal och någon släkting till honom hade tagit över om det nu heter hotellet i Borga. De nya ägarna välkomnar skoterturister och även kommunen har ställt sig positiv. Tidigare ägare var efter vad jag förstått inte så positiva till skotrar. Jörgen sa även att de kommer att öppna en filial i Borga med en liten verkstad och viss uthyrning. Igår lades bilder upp från Borga på Yamaha Ljusdals facebooks. Några Yammor finns på bildernaa så de som inte vill se kan låta bli

pille

Välkänd medlem
29 mar 2010
135
4
18
Östersund
Alltid lika kul med folk som är angaerad, men som jag har förstått är ganska reglerat runt borgsfjäll?
Annars verkar det ligga gott om snö där just nu! Kanske där man får ägna jul ledigheten.

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Visst är det gode snabbt kört till saxnäs och söderöver borde vara rätt nära till samma friområden man når från Jorm?

Var i Borga för ett par år sedan och bodde hos Per, han var rätt så skoterfientlig, ville nog mest ha gourmander (vilket jag gärna kan vara, men aksnke inte i fjällen) men även om han alltjämt upplevdes som en knepig j*kel så ser jag framemot at tfå hälsa på honom igen, han hade rätt sköna lappar i bastun bland annat.

Och nog hittar man körning där, bara man köper sig en karta och håller sig "innanför ramarna" av vad som är tillåtet :)

Vårat störtsa problem då, typ 2011, var nog att sista kvällen var det STENDÖTT på alla etablissemang, gick knappt få tag på en redig GT! ;)

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
34
Umeå
Då jag spenderar större delen av min lediga tid på vintrarna i dessa fjäll så var jag såklart även på premiäröppningen av byns pubbar, där ibland hotellet... Ägarna sjävla stod i baren och snackade med oss kunder, ville gärna ha synpunkter på hur vi skulle vilja ha det, om vi saknade något osv, och när han fick höra att jag åkte yamaha blev han helt lyrisk, och nämnde detta med verkstaden...

Kanon med reservdelar på plats ifall nånting nu skulle pajja! :)

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
34
Umeå
Tror för övrigt han var bror åt han som ägde yamma center ljusdal (rätt nära släkting ;) ) har för mig att han så något sådant, men jag var iofs full...

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
Som ljuv musik i mina öron! "välkomnar skoterturister" :D

plontas

Välkänd medlem
5 feb 2009
188
0
6
Var i Borga för ett par år sedan och bodde hos Per, han var rätt så skoterfientlig, ville nog mest ha gourmander (vilket jag gärna kan vara, men aksnke inte i fjällen) men även om han alltjämt upplevdes som en knepig j*kel så ser jag framemot at tfå hälsa på honom igen, han hade rätt sköna lappar i bastun bland annat.
Det är väl snarare tur att det finns en riktig restaurang i byn, alla andra anläggningar kör ju med hamburgare/pizza/köttbit och en öl.
Det är kul att vissa vågar satsa (och lyckas) men har man inte vett att uppskatta det kanske man ska hålla sig till McDonalds. :)