Nytro RTX 2008

the_doctor

Aktiv medlem
10 apr 2008
80
0
6
Luleå
Har köpt en kort nytro 08. Monterat drag på den och skulle prova dra pulka... Kan ju säga att det blev mer än ett stopp då lampan ville till och tändas. Någon som vet om man kan göra något åt detta? Är det samma kylar (storlek) även på nytro mountain? Någon som har byggt ut kylar systemet i tunneln eller liknande? Eller har någon annan ide

Tacksam för svar!!

Har haft en 06 rs rage med extrakylar (tände aldrig lampan)
Hadde en 07 kort rx1 med extrakylare som var ganska kinkig på att gå varm

Men den här skotern!! Går det inte att lösa får jag nog lämna tillbax den

the_doctor

Aktiv medlem
10 apr 2008
80
0
6
Luleå
går att köpa till MTX kylaren till RTX, färdiga hål för allt så bara sätta dit det.
Hur mycke jobb är det med att sätta dit den? Du fick det att låta så enkelt!!
Tror själv "skruva isär hela skotern och sätt sedan efter många om och men dit kylaren" Har väl inte tummen mitt i handen men det ser trångt ut..

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Jag hade aldrig några prolblem med att min kunde gå varm ifjol men idag då *****r lös lampan mer än den var släckt men nu var det ett riktigt skitföre oxå.

Phyxius

Välkänd medlem
2 jan 2007
380
1
16
Västerbotten
Jag har aldrig haft problem med varmgång när jag har dragit pulka förutom i våras då jag skulle upp för fjället och det var skare. Då hade jag varmgång. Se till att du har rätt blandingsförhållande på kylarvätskan också. Det gör skillnad.

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Nja det funkar inte sitter ju bara en kylare och den sitter vid drivaxeln sen har du en ovanför lyset som är typ som en bilkylare med en elfläkt.

the_doctor

Aktiv medlem
10 apr 2008
80
0
6
Luleå
Min fläkt går då långt före lampan tänds! Men nu ska extrakylaren dit så man får hoppas på att det blir bättre.. Funkar inte detta får man väl börja snickra själv på ännu mer utbyggnad. Vet inte hur stor denna kylare är men den kommer ju längre bak i bandtunneln så det borde ju kunna komma mer snö på den.