Nyservad?

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
44
Kiruna
Hehe, där blev dom påkommen att dom slarvar när dom servar skotrar! Det där är något som kommer efter 70-100mil ungefär (med bra olja)

wenna

Välkänd medlem
21 okt 2007
202
0
16
LULEÅ
Jag har misstänkt att det inte går riktigt rätt till på service, och eftersom att jag är en otrolig pedant själv så tar det emot något fruktansvärt att lämna in skotern på service för en stämpels skull. Nä bättre att göra service själv! Jag går ju ändå igenom skotern lite grann säkert varannan gång jag använt den.

Skulle jag någon gång lämna in den på service så blir det till att plombera och efterkontroll. Och ett ***** liv om det visar sig fusk.

Om det är så att det ingår i 150 mila servicen att rengöra avgasportarna så tycker jag att du ska kräva pengarna tillbaka. Sånt där gör mig fly förbannad!

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Pumpade in fett i boggin, och gissa vad som kom ut, jo rostvatten!!!
Har haft skotern på service hos åf sen i maj, varit dit ca 10 gånger och frågat när jag får skotern, fick den i går, och så slarvar dom också, aldrig mer den åf!!!
Har smort den själv flera gånger i vintras så det är ju inte så farligt för skotern, men lämnar man in den på service så tycker inte jag att det ska komma ut rostvatten när man sätter fett i nipplarna.
Enl instruktionsboken som följde med skotern så ska ventilerna rengöras vid 150 mil.

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Fick tillbaka pengarna utan strul.
Man ska serva skotern själv, då vet man att det blir gjort.

wenna

Välkänd medlem
21 okt 2007
202
0
16
LULEÅ
Skönt att höra!

Håller med dig, lika att serva skotern själv. Det jävliga är bara då man har en ny skoter med garanti o behöver dom där dyra stämplarna i boken!