Nybörjare!!!

Jörgen2

Semi PRO sledder
1 jan 2000
25
0
0
Jag planerar att köpa en skoter till mig och familjen! Då jag bor i södra delen av sverige (Småländska Höglandet) och JA vi har faktiskt mycket snö här:D. Vi har även fritidshus uppe i jämtland där jag också vill använda den. Mitt kunnande om skotrar är inte så stort så jag undrar om ni kan tipsa mig om vad jag ska köpa för skoter och vad jag ska titta extra på. Jag vill lägga ut ca 10-15 tusen så det är ju inga nya saker jag söker. vad får man för grejer för de pengarna???
Tacksam för alla slags tipps och råd!!
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Tjenare Jörgen

För de pengarna kan du hitta en fin och hel skoter som inte behöver repareras, men också en skoter som kommer att rappla enormt för dig. Så det gäller att kolla noggrant och syna hela skotern, kolla hur den är servad (fråga och titta).

Som i inlägget ovan tycker jag också att en Phazer tvåa kan vara bra. Se upp för framvagnen och dess "termosar", många ex har glapp i styrning och leder har jag hört. Annars är en polaris indy sport 340 också en bra skoter, då har du ifs och en helt ok boggie. Se till att skotern har drag så du kan haka på en pulka (för familjen). Dessutom var Polaris i slutet av 80-talet i början på 90-talet ett modernt märke med bra kvalitet och fina lösningar. Polaris varitorer ska vara bland de bättre vid den här tidpunkten.

Givetvis finns det en hel del andra bra skotrar för pengarna, du kan möjligtvis få en Trail eller Trail SKS om du tittar länge och väl i annonser. Tänk på, och var misstänksam om en skoter har ett riktigt lågt pris.

Förmodligen skulle jag tro att du får åka upp en bit i landet för att hitta en fin och bra skoter.

Lycka till med köpet /Jeppe
 

Jörgen2

Semi PRO sledder
1 jan 2000
25
0
0
Tack jeppe! och ni andra för alla goda råd, nu ska jag börja leta polaris mm. Kan kanppt vänta det är ju sådan kanon vinter i år.