Nybörjare skoterköp

Timpan15

Medlem
12 mar 2009
6
0
1
knutby
Hej, vet inte om detta är rätt ställe o fråga om lite råd angående skoterköp men hur som helst.

Jag funderar på att köpa en sportigare kortbandad snöskoter för nästa vinter, tänkte köpa den o skatta den på sommarn då det är lite billigare, Hade tänkt mig nått i prisklassen 15-20 tusen om möjligt, nu undrar jag, vad ska jag tänka på när jag letar skoter, angående miltal o hur den är körd osv, har inken aning om hur många mil som är mycket för en skoter osv, Men något inom årsklassen -00 eller uppåt.

mvh//
Timpan
 

Mangaloranga

Aktiv medlem
26 jan 2009
52
0
1
Skellefteå
Min första skoter var en Lynx Enduro 500 -98.
Jag tyckte det var en lämplig nybörjarskoter, kanske skulle en 600 varit ännu bättre då jag tyckte det var lite för lite å köra med efter halva säsongen.

Får för mig att det är ganska robusta skotrar som ändå känns okej att köra (med tanke på budgeten).

Skulle kanske själv gå upp ett steg i peng till en -00 MXZ eller -01:as Lynx, men börjar man klättra i pris brukar det sluta på det dubbla vad man tänkt sig.

Har just köpt en andra skoter och hade tänkt mig runt 20000kr och det slutade med en Rave 800 -05!!!!!
Hur f-n gick det till? :hmmmm2:;)
 

Timpan15

Medlem
12 mar 2009
6
0
1
knutby
Ok, Dom verkar fräsiga, kollade lite på bilder, hittar man dom på blocket eller är det butik som gäller? vad maxar dom otrimmad på ett ungefär? är en fartgalning :p
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Du vet att det är 70 som gäller på lederna?

Och vilken skoter undrar du vad den toppar?
Allt över 150 på en skoter är en plåga.
 

Timpan15

Medlem
12 mar 2009
6
0
1
knutby
hej, jo läste in mig lite, över 150 verkar grymt fort med en skoter, och om det är 70 på lederna får jag väl anpassamig :) hittade en yamaha srx-600 -98 den verkade grymt fräsig, är det något att ha, verkar rätt skapligt pris på den.