Nya Snowmobile tidningen.......

Perkof

Aktiv medlem
7 jan 2008
82
1
8
Västerbotten
Som tack för Snowmobile´s rakryggade rapportering angående BRP´s remproblem samt Polaris veka chassie, kan man i senaste nummret av Snowmobile, som anlände till brevlådan idag, läsa hela tidningen, utan att se en enda annons från vare sig BRP eller Polaris. Gör som jag, stöd dom genom en prenumeration, och sprid vidare till dina kompisar. Ska vi ha press som kritiskt granskar snöskoter och relaterade produkter, ska dom inte tvingas till tystnad p.g.a. uteblivna (annons)intäkter från generalagenter och tillverkare.

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Som tack för Snowmobile´s rakryggade rapportering angående BRP´s remproblem samt Polaris veka chassie, kan man i senaste nummret av Snowmobile, som anlände till brevlådan idag, läsa hela tidningen, utan att se en enda annons från vare sig BRP eller Polaris. Gör som jag, stöd dom genom en prenumeration, och sprid vidare till dina kompisar. Ska vi ha press som kritiskt granskar snöskoter och relaterade produkter, ska dom inte tvingas till tystnad p.g.a. uteblivna (annons)intäkter från generalagenter och tillverkare.

Jag har aldrig ens funderat seriöst på att köpa en Ski Doo, däremot har jag haft flera Polarisar tidigare.
Till nästa byte har jag tidigare varit övertygad om att det skulle bli en Polaris, Arctic eller Yamaha-i den kronologiska ordningen.

Nu står valet mellan Arctic och Yamaha! Vill inte dom annonsera i tidningar för att berätta om sina produkter i tidningar som kritiserar vill inte jag vara kund heller. Enkelt och greit!

E

ejwbegysv

Jag har aldrig ens funderat seriöst på att köpa en Ski Doo, däremot har jag haft flera Polarisar tidigare.
Till nästa byte har jag tidigare varit övertygad om att det skulle bli en Polaris, Arctic eller Yamaha-i den kronologiska ordningen.

Nu står valet mellan Arctic och Yamaha! Vill inte dom annonsera i tidningar för att berätta om sina produkter i tidningar som kritiserar vill inte jag vara kund heller. Enkelt och greit!
Ja vi får hoppas på en grym M8:a till 2012...

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36

Om jag minns rätt så sa polaris upp sina annonser innan man tog upp problemet?

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Läst igenom det mest av tidningen idag.
Måste säga att detta var den bästa skotertidningen jag har läst på många år.
Genom enkelt att den tog upp svagheter på skotrar... något som har saknats i flera år... äntligen, bra SNOWMOBILE

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Det gällde tidigare kritik angående Rushens dämpare, vi blev kallade till ett möte angående detta förra året. Det började inte med det här caset. Men oavsett kommer det kommer detta senaste spela in åratal framöver, det är min gissning.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Det är ju tydligt i tidningen vilka ni har blivit kallade på möten hos... Man kanske skulle byta till Japanskt? :)

Tack för en bra tidning. Inte för att jag vill ha den, läser aldrig tidningar, skummade igenom lite snabbt. Jag tog prenumerationen enbart för att stötta er, som bonus har grabben kvällslektyr! :D

För övrigt reagerade min fru starkt på Polaris oproffessionella sätt att sköta ärendet om Jimmys fotsteg. Ni berör! Bra!!

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Alltså vad säger generalagenten på ett sånt möte egentligen?
"-Skriver ni om problemen så annonserar vi inte." ?
Nej så går det naturligtvis inte till. De påtalade sitt missnöje helt enkelt. Efter det så har man ställt in annonserna helt enkelt, utan förklaring. Det kanske beror på annat?

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Nej så går det naturligtvis inte till. De påtalade sitt missnöje helt enkelt. Efter det så har man ställt in annonserna helt enkelt, utan förklaring. Det kanske beror på annat?
Fatta om Volvo skulle kalla Aftonbladet till ett sånt möte och försöka påverka vad tidningen skriver om...jösses vilka krigsrubriker det skulle bli...! :mad2:

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
Jag vill börja prenumerera! Finns det möjlighet att börja med nummer 1/2011 och framåt isåfall? Hur beställer jag enklast, ringa eller webformuläret?

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
53
Boden
Finns ju andra som vill annonsera i tidningen,såna som säljer eftermarknadstillbehör lär nog vilja synas. Dom har ju lösningen på många av problemen som skotrarna har. Skotrarna lär nog sälja sig sjäv i alla fall,även om dom är både svindyra och dåliga. TYVÄRR.

Tack till Snowmobile som skriver om det här i alla fall.

Har varit prenumerant i många år och kommer att fortsätta att vara det.

D

Daweasel

Idag låg tidningen där när jag vittjade lådan... Det var den första gången i historien en skotertidning inte andades bjudresor & bjudmiddagar där GA/ÅF/tillverkare står för fiolerna. En unik händelse, nyfödelse, jag tackar.