Ny skoter

Tegurt

Välkänd medlem
1 jan 2000
156
0
6
Njurunda
Tänkte att man ska ta och köpa en till skoter. Men vet inte riktigt vad det ska bil. Har en Lynx 670 -96, och är himla nöjd med den. Men är nu ute efter en nyare, mellan 97-00. Nu kommer frågan vad man ska sattsa på? Kom gärna med synpunkter på bra skotrar. Helst Lynxar
 

josef

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Ume
97 till 00 hade vell lynx g-typen så då är det vell bara att bestema hur mycket du ska satsa
 

Tegurt

Välkänd medlem
1 jan 2000
156
0
6
Njurunda
Jo men jag har hört att man ska låta 97 årsmodell vara. För det är ju det första årsmodellen med g-typ. Det kanske är någon här som har något att sälja?
 

Quixir

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
jehapp...

ok till att börja med så har G-typen fått
otrloigt mycke positiva saker sagda om sig...

Men som i alla familjer så finns det ett litet svart får... (-97an)

-97an är den enda G-typen som racklar utöver vad som är normalt...

Framvagnen har en tendens att rasa på dessa... dom är helt enkelt för vekt gjorda fram. Men jag vet juh inte hur du kör... du kanske bara vill finåka då är den helt ok, boggin på alla g-typarna är otroligt fin och jobbar på bra även när det blir redigt me gupp... jag har en Enduro -98 me G-type chassit och skulle inte vilja ha något annat i dags läget

köptemin för 28 papp och då fick ja me crosshuv och lite annat smått å gått

//Mvh Q
 

Quixir

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
HeHE jo...

på -98 började dom om från början me framvagnen... bytte material och även dimension på balkar osv... sen är -98 1,5 cm högre bak än -97an hihi...

Har mätt nu