Ny hjälm och goggles!

seanbanan

Välkänd medlem
8 nov 2008
538
0
16
Haparanda
Har funderat på att köpa ny hjälm och goggles till den här vintern. Har funderat lite på monster kombat hjälmen, men har inte bestämt mig riktigt.

Ge gärna tips på snygga/prisvärda/bra hjälmar och goggles.

Spy - Alloy Goggle White

http://www.ridestore.se/ProductPopup.aspx?filename=Sp0080-257_1_8949.jpg

- Patenterad scoop®-ventilation
- Lexan® lins
- 100% UV-skyddande
- Anti Scratch
- Anti fog
- Isotron? foam, fuktavstötande Dri-Force? fleece.
- Silicon behandlat band
- SPY googlebag medföljer

One - Kombat Hjälm Monster Energy 3

http://www.ridestore.se/ProductPopup.aspx?filename=80-90133_6535.jpg

Material: Polycarbonat
Vikt: 1400gr (+-50)
Ventilation: EPS luftkanaler
Inredning: Fuktavstötande Nylex
Knäppning: D-ringar i metall

Godkänd för MC enligt CE-standard


Det är grejjer jag har funderat på och den är väl runt den budgeten jag håller mig inom. :) Men nån hundring hit och dit spelar ingen roll.
Ge gärna för och nack-delar på grejjerna jag länkade.
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.254
77
48
Övik
Spy är riktigt bra och sköna brillor, kör enbart med dessa numera. Men om du inte är ute efter de snyggaste är det lika bra att köpa Targa II modellen, exakt samma fast lite enklare utseende och några hundralappar billigare. Mycket bra glajjor!

Hjälm bör du helst åka på firma och prova vad som känns bäst, väldigt viktigt att få rätt storlek
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.254
77
48
Övik
Jag har själv en fråga. Passar alla goggles på alla hjälmar? Eller finns det olika storlekar?

Ännu en anledning att prova hjälmen på plats. Vissa brillor är mer eller mindre gjorda för olika hjälmar, men oftast passar väl dom flesta..
 

seanbanan

Välkänd medlem
8 nov 2008
538
0
16
Haparanda
Spy är riktigt bra och sköna brillor, kör enbart med dessa numera. Men om du inte är ute efter de snyggaste är det lika bra att köpa Targa II modellen, exakt samma fast lite enklare utseende och några hundralappar billigare. Mycket bra glajjor!

Hjälm bör du helst åka på firma och prova vad som känns bäst, väldigt viktigt att få rätt storlek
En hundring billigare är targa, får se hur jag gör... angående hjälmen så ska jag nog åka och kolla på hjälmen här, om den nu finns, och prova den osv, sen om den är mycket dyrare så beställer jag en på internet. Inga tips på andra hjälmar för runt 1,5-2k?


Dessa goggles skulle jag köpt i alla fall:
http://www.moto-x.se/smith-snow-turbo-option-otg-svart-p-25323.html
Är för övrigt i begrepp att göra det.

Jag har själv en fråga. Passar alla goggles på alla hjälmar? Eller finns det olika storlekar?
1300:- för ett par goggles? nej tack :)
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jag har Targa goggles till min Lazer hjälm..vet ej modell och jag är mycket nöjd med dom, grymt sköna.
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Kom ihåg att det bara är enkelglas på de där googlarna. Köp till ett par dubbelglas och du får ett par grymt bra googlar enligt mig.
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Tja,

Jag kör med Targa II, dubbellins med bronz/spegel.
Riktigt sköna måste jag säga!

Sitter dessutom riktigt bra i Fox Tracer Pro.