nu vill jag veta allt om IQ RR!

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
ska byta från en renegade 800 -06a och funderar på en KANSKE hållbarare skoter som en iq rr-08a.
renegaden har skurit 2 gånger nu inom 1 år! två kolvar och raveventiler..
hur e en iq rr i snön, led och motorn e den säker? vill veta allt om denna! skriv om de e några sjukdomar på dem eller om de e bara en skoter som man drar igång på morgonen och stänger av på kvällen utan några bekymmer?!:laugh:
 

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Har du uteslutit nytro tankarna nu ? hehe..

IQ går väl hyffsat i lössnön med 44:as för att vara kort maskin. *****rt sten hårda dämpare ! man har rygg problem efter en dags körning orginal :D

Har bara kört en -05:as IQ med crankshop 900cc kit med pipor ja allt helvete, och den gick som saaatan !
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
hehe ne jag har ju inte de jag vill ha en nyare skoter som inte krånglar så mycket som renegaden..
vart och prova en iq rr nu med 51 matta sjukt rolig skoter! men alldeles för kort dyna att sitta 2 på! men kom med tips vad man ska köpa för nån kortbandare som tjejen kan åka med ibland på.. jag ska ha en kort eller "mellanlång" hellst! rs 600 går de åka nån mil ibland med hon bakpå? nytron var ju förträfflig att åka 2 på!:D
 

volvo

Välkänd medlem
1 jan 2000
144
0
6
Lule
Jag personligen skulle aldrig köpa en skoter så tjejjen kan följa med.

Köp en som DU tycker känns bra så får väl lilla damen köpa sig en billig indy 500 el liknande.

Absolut inget påhopp, men man kan inte jämt rätt sig efter flickorna:)
 

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
hehe ne jag har ju inte de jag vill ha en nyare skoter som inte krånglar så mycket som renegaden..
vart och prova en iq rr nu med 51 matta sjukt rolig skoter! men alldeles för kort dyna att sitta 2 på! men kom med tips vad man ska köpa för nån kortbandare som tjejen kan åka med ibland på.. jag ska ha en kort eller "mellanlång" hellst! rs 600 går de åka nån mil ibland med hon bakpå? nytron var ju förträfflig att åka 2 på!:D
Hehe okeey, alltså säger ju bara att IQ är ingen skoter du ska ha om tjejjen ska följa med nångång ! går ju knappt sitta 2 på xD Men är ju en grymmt rolig lättkörd lek skoter helt klart.

Men en nytro xtx skulle ju inte sitta helt fel till dig skulle jag tro :) men är ju rätt så dyr.

Vet inte angående rs 600? men dom har ju också gode liten dyna? kanske bättre än IQ:n. Men kanske nån arctic crossfire skulle vara nå? mkt fina maskiner.
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
men nu e de som så att hon ska inte köpa skoter nu i år!
och e man i stugan och kanske ska hälsa på nån så ska hon följa med också och de kan ju vara någon mil! och jag ska byta min renegade mot något kul! för jag kör ju mest själv så.. men jag funderar också på xp 600 sdi en 08a! tror nog den e mer för min typ av körning.. nån som kört nån sån?