Nån som trimmat sin xp800r?

SoNNisCH

Välkänd medlem
12 dec 2007
432
0
16
Finland
Jag har gjort lite olika saker på motor/drivlina= cudney racing v-kitt köptes från USA (funkar bra) drevat ner 2 kugg och slir drev och 44mm matta.Och så fick jag min tikka ppc burk i förra veckan så den vet jag inte hur den funkar,men ljudet var perfekt.Under 6000 rpm så har den inte mycke mera ljud än orginal,men efter det smäller det till.Hoppas på att man får några hästar till ur den och bra gas svar.

snabbablixten

Medlem
19 jul 2009
6
0
1
satte dubbelringskolvar med andra förbränningsutrymmen i min 06, summit renegade. skillnaden var som natt och dag. den drar hårt hur länge som hellst, allt effektbortfall verkar vara borta. + att variatorerna blir mycket enklare att få till.

Senast redigerad av en moderator:

mafor

Välkänd medlem
10 jul 2008
144
0
6
piteå
Håller på att trimma min summit 800R 2009, hos tikka race!
Portat, boysen reeds, rk-tekk topp med andra förbränningsrum, modifierad original pipa, annan luftburk från USA och ev en tikka-burk.... + att det sitter ett dynamo joe variator kitt!
SÅ håll koll i det första nummret av snowmobile som kommer snart:rock:

Tror den kommer gå ännu mer sjukt än vad den gör original!!!!!!!!:beer:

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Portat, boysen reeds, rk-tekk topp med andra förbränningsrum, modifierad original pipa, annan luftburk från USA och ev en tikka-burk.... + att det sitter ett dynamo joe variator kitt!

Är det de nya Boyesen-reedsen?
Vilket komp.förhållande är det på fb-rummen?
Hur är pipan modifierad?
Tror du verkligen på Bondi-burken? (eller är det 600RS-burken?)
När lämnade du dit maskinen och när sa han att den skulle vara färdig?

DTR visade ju en enorm skillnad på flöde med Y-pipe, då främst BMP's (om jag inte minns helt galet. Annars var det Dynoport). Funderat något på det?
Jänkarnas glädjesiffror ligger ju på 170+ med ung. de modsen du radat upp - den kommer förhoppningsvis gå bättre, iaf!

Lunken

Välkänd medlem
25 nov 2006
152
0
6
Jämtland, Östersund

fy fan:) den kommer nog gå riktigt bra, jag har nu beställt slp pipe kit samt topp, hoppas det blir lite skillnad på det iaf, annars kanske man måste skicka upp den till tikka som dig, ja ska hålla kolla på första nummret av snowmobile:rock:

mafor

Välkänd medlem
10 jul 2008
144
0
6
piteå
Är det de nya Boyesen-reedsen?
Vilket komp.förhållande är det på fb-rummen?
Hur är pipan modifierad?
Tror du verkligen på Bondi-burken? (eller är det 600RS-burken?)
När lämnade du dit maskinen och när sa han att den skulle vara färdig?

DTR visade ju en enorm skillnad på flöde med Y-pipe, då främst BMP's (om jag inte minns helt galet. Annars var det Dynoport). Funderat något på det?
Jänkarnas glädjesiffror ligger ju på 170+ med ung. de modsen du radat upp - den kommer förhoppningsvis gå bättre, iaf!

Tror han skulle få hem några nya reedkorgar som han ville prova,
Kommer inte ihåg vad det var för komp.förhållanden på nytoppen!
Han kommer att ta bort ett rör som är i pipan original och göra en koning längst ner för att bygga upp effekten snabbare!
Luftburken ska enligt uppgifter ge runt 8-12 hk men det tvivlar jag på:laugh:
Men det blir kul att se...
Har lämmnat in den för typ 2månader sen men då har dom ju haft semester nu så han kommer att fortsätta med den nu till veckan tror jag att det skulle bli!
Y-röret fungerar säkert, men hoppas iaf på 160+:rock:
Kommer förhoppningsvis att orka ta sig upp för branterna i vinter:hahaha:

mafor

Välkänd medlem
10 jul 2008
144
0
6
piteå
Men det viktiga med det som tikka gör nu är ju inte att få upp effekten så mycket som möjligt utan att få den att bygga upp effekten SNABBT!!!!
Tydligen så är 800R:en ganska seg innan man har full effekt, kanske inte upplevs så mycket på en is eller så, men om provar i en bänk!
Om man har en summit och vill klättra in i kuperad terräng och släpper gasen för tex. ett träd och ska ta om snabbt så vill man ju ha all kraft direkt man håller pellen!
Så det är de som är tanken med hela trimmningen som görs nu...
Topp,luftburk har jag köpt privat men bad Matts prova de med!

Det är ingen annan som provat nå liknande?

:rock:SUMMIT 800R!!!!!!!!!!:rock:

ådi

Aktiv medlem
2 sept 2008
52
1
1

jo de verkar som om att r motorn har problem med att bygga effekt men med en lämplig strypning av stingern ger mer hk. tycks minnas att de gav kring 10 hk mer i bänken me strypt stinger

mafor

Välkänd medlem
10 jul 2008
144
0
6
piteå
okej, det kan säkert stämma....
Ska bli kul att se om man märker skillnad före och efter:rock: