Nån som har Boyesen Rage cage på 800R?

nisse800

Välkänd medlem
27 dec 2012
136
0
16
Behöver ha lite referensmått från någon som installerat Boyesen rage cage på 800R helst -09.

Jag har monterat RAD85A-2 på min MXZ X 800R -09, men jag tycker det är lite dåligt avstånd mellan botten på förgasarna och tunneln?

Nu var jag inte smart nog att kolla måtten när jag hade original insugen / reeds monterat.

Levde i tron att Boyesen prylarna skulle hålla "högre kvalitet" rent passningsmässigt.

Om någon vänlig människa kan skicka mått med original bestyckning så är jag tacksam för detta också.
Ta bort luftburken och mät mitt i mellan insugen på luftburksfästet, avståndet från nederkant på fästet till tunneln.
Eller något annat mått som är lätt att jämföra.

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.905
888
113
Kramfors
Tryck fast lite modellera under gasaren och kör. Om den slår i så ser du det och har ett problem.
Jag har svårt att tro Boyesen ändrat höjden på insuget vs org.

nisse800

Välkänd medlem
27 dec 2012
136
0
16
Behöver ha lite referensmått från någon som installerat Boyesen rage cage på 800R helst -09.

Jag har monterat RAD85F-2 på min MXZ X 800R -09, men jag tycker det är lite dåligt avstånd mellan botten på förgasarna och tunneln?

Nu var jag inte smart nog att kolla måtten när jag hade original insugen / reeds monterat.

Levde i tron att Boyesen prylarna skulle hålla "högre kvalitet" rent passningsmässigt.

Om någon vänlig människa kan skicka mått med original bestyckning så är jag tacksam för detta också.
Ta bort luftburken och mät mitt i mellan insugen på luftburksfästet, avståndet från nederkant på fästet till tunneln.
Eller något annat mått som är lätt att jämföra.

Last edited: