jag håller på att bygga en iq 440/600, men jag har stött på problem med förgasare/drivaxel/luftfilter..
Jag skulle vilja prata med någon som har erfarenhet av detta.
Blir samma problem på prox 440 med 600/800.. Har beställt uni filter nu. Sen ska jag klippa sönder dom (ja ni hörde..) så jag får världens dräparvinkel snett uppåt, inte bara 15 grader. sen limma tillbaka det på den där gummibiten som fäster mot gasaren.. borde funka
Beroende på vad du limmar med så kommer det bli bra. Men du kommer ju även få sämmre flöde om du ändrar vinkel med tanke på att du får kanter inuti insuget
Beroende på vad du limmar med så kommer det bli bra. Men du kommer ju även få sämmre flöde om du ändrar vinkel med tanke på att du får kanter inuti insuget
Du kan ju prova att göra som jag...
jag vände på insugsgummit så att gasarna pekar lite uppåt, då finns det gott om plats för filtrerna (kickass/KN..)
det ända problem jag har, är att det kan sura lite OM du står med fronten
nedåt, men i övrigt är det ingen skilnad:ciao:
en sak till!!! du bör på något sätt få fast eller ha stöd till filtrerna,
annars är risken att du får byta insugsgummi rätt ofta...:hmmmm:
vad är det för motor du stoppat i? en vanlig 600ves eller? eller en ho?
om det är vanliga 600vesen så är ju insuget rätt dumt vilklat på dom. men på ho så borde du bara kunna köre med 440ins insugsgummi så ska det nog passa.
Sen finns det dom som har massa distannser mm som höjer motorn och lutar den lite framåt men det tycker jag är helt fel lösning då man inte vill ha motorn högre än den är.