Någon mer än jag som verkligen vill ha en XF 800SE highcountry????

Norrlänningen

Välkänd medlem
4 dec 2010
290
0
16
Gävle
http://www.arcticcat.se/source.php/1346845/arcticcat_snoskoter_2012.pdf

Fasen vad najs. Jag har alltid hatat Arctic av hela mitt hjärta, men nu vette det fan. Jag hade tänkt lägga en order på en -12 Assault switchback, men jag tror att jag måste omvärdera min situation.

Caten har rätt matta, rätt styre, rätt motor osv osv. Assaulten är ju bara halvfärdig med den där leksaksmattan dom skickar med från fabrik.

Gud vad mycket skit jag lär få ta av polarna om jag köper en Cat, ska man våga?

Norrlänningen

Välkänd medlem
4 dec 2010
290
0
16
Gävle
För att korta skotrar är värdelösa för min typ av körning medans en 144" eller liknande fortfarande är sugen på rulle.

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
36
Bjästa/ Örnsköldsvik
Haha så roligt att de att ett av dom största kraven för skoterköp nu för tiden är att den ska gå på rullen...
Märks ju bara på alla trådar också om hur man kör på rullen.

Ursäkta OT, men tycker de är lite komiskt. :biggrin1:

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.297
1.117
113
Stora Blåsjön
Har också reflekterat att de flesta verkar ha som krav att maskinen ska gå på rullen...
Visst är det kul att åka rullen över en myr och så men vid klättring vill man absolut inte åka rulle.

Norrlänningen

Välkänd medlem
4 dec 2010
290
0
16
Gävle
Har också reflekterat att de flesta verkar ha som krav att maskinen ska gå på rullen...
Visst är det kul att åka rullen över en myr och så men vid klättring vill man absolut inte åka rulle.
Jag tror att generellt så åker folk mer på myrmark än på klättring. Iaf om jag går till mig själv. Jag bor på en plats där det knappt finns några backar, så det blir mest myr och sjöåkning.

Själv gillar jag att åka på rullen, men det går fan inte med min Nytro MTX som jag har idag. :lol:

Norrlänningen

Välkänd medlem
4 dec 2010
290
0
16
Gävle
Köp Turbo Grubbe så kan du åka på rullen i 140 ;)
Har beställt MCX 270hk idag. Leveranstid 1-3 veckor, så jag hinner inte få dit det det här året iallafall.
Men jag behöver en 800 2t som komplement där Nytron är värdelös/paj/racklar.

...och vem är du som verkar veta vem jag är bakom mitt nick?

Last edited:

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Jag är nästan till 100% säker på att det blir en XF High Country för mig. Nån som vet hur det är med krängningshämmare på den? Må väl kunna gå att plocka av om inte annat...

Daljoo

Välkänd medlem
23 mar 2006
200
0
16
Vännäs
Har beställt MCX 270hk idag. Leveranstid 1-3 veckor, så jag hinner inte få dit det det här året iallafall.
Men jag behöver en 800 2t som komplement där Nytron är värdelös/paj/racklar.

...och vem är du som verkar veta vem jag är bakom mitt nick?
Dåså. Hoppas du hinner få dit turbon innan säsongen är slut.

Var inte så svårt att räkna ut vem som döljer sig bakom ditt nick.
Du vet nog vem jag är också, hur många vet du som kör 1200T?
Ska inte skriva mer OT nu. Pm:a om det är nåt annat du vill veta.

Norrlänningen

Välkänd medlem
4 dec 2010
290
0
16
Gävle

Dom ska visa 12orna här i byn senare i vår och då ska jag fan kolla på den. Känns inte sittställningen helt värdelös för mig så lägger jag order på den. Min ÅF var dock osäker på om den skulle komma med 59mm matta till Sverige, men det står ju ändå så på Svenska hemsidan, så jag undrar vad det är som gäller?