Mxzx 600 2002 motorstrul

Marcus!

Medlem
26 dec 2019
7
0
1
37
Östersund
Jag har nyss köpt skotern så jag kan inte med den riktigt än. Men problemet är att jag har varit ute med den två gånger nu på mindre turer och samma sak har hänt bägge gånger.
Den startar på andra draget med choken i och allt funkar, sen kan jag dra ut och köra på så att den är varm och den svarar bra på gasen. Men efter ett tag börjar den sluta svara på gaspådrag och gå ojämnt (ryckigt) och släpper man på gasen dör den för att det finns ingen tomgång. Ena gången gick den till sig men andra gången fick jag köra på choken hem. Grejen är att bägge gångerna har jag kört och dragit ur den riktigt i minst 30-40 min och den funkar fin fint.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.626
797
113
Kramfors
Prova klassikern öppna tanklocket då den börjar gå dåligt för de kan va viken avluftsslang från tank.
 

Marcus!

Medlem
26 dec 2019
7
0
1
37
Östersund
Det funkade en av två gånger så jag vet inte vad man ska dra för slutsats av det. Det som var skillnaden på dom gångerna var olika temperaturer ute. Vad finns det mer som det troligt skulle kunna va?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.626
797
113
Kramfors
Rengör förgasarna till en början. Bränslepumpen kan du kolla om den skvätter ut bränsle med slangen till förgasarna lösryckt. De ska skvätta stötvist när du drar i dragstarten. Kolla även att vacumslangen som driver bränslepumpen är hel den går till motorns vevhus under en av cylindrarna. Du kan även suga blåsa i den slangen endast monterad på bränslepumpen. Om pumpens membran är ok så ska de inte gå suga åt sig bensin de ska va tvärstumt.
 
Reactions: Marcus!