mxzx 440 2003 fundering

S3agrass

Medlem
21 dec 2019
40
0
6
Arvidsjaur
Hej nu är det såhär att min skoter är förlängd och köpte en 144as matta men måste spänna mattan lite mer men finns inte kvar något på mattspänningen går det att dra dit större hjul bak eller blir det knas då ?

sitter just nu Wheel 165 (Thin) tänkte om man hittar typ 180 eller något ist
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.627
797
113
Kramfors
Då måste du köpa eller bygga offset bakaxeln så hjulen inte trycker ner mattan mer än förut. Men går de inte fila upp långsmala hålet mer och ev förlänga justerskruvarna lite till? Annat enkelt sätt är att flytta hela boggin bakåt de är bara borra 4 nya färtshål för boggin.
 

S3agrass

Medlem
21 dec 2019
40
0
6
Arvidsjaur
Då måste du köpa eller bygga offset bakaxeln så hjulen inte trycker ner mattan mer än förut. Men går de inte fila upp långsmala hålet mer och ev förlänga justerskruvarna lite till? Annat enkelt sätt är att flytta hela boggin bakåt de är bara borra 4 nya färtshål för boggin.
hej får ta å kolla lite har ju som ingen koll alls på detta med boggin å det enda jag vet är att mattan kuggar och går ej att spänna mer . får ta å kolla om det går å fixa på något sätt kan ju inte gå å köpa ny matta hela tiden är den blir slapp
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.627
797
113
Kramfors
hej får ta å kolla lite har ju som ingen koll alls på detta med boggin å det enda jag vet är att mattan kuggar och går ej att spänna mer . får ta å kolla om det går å fixa på något sätt kan ju inte gå å köpa ny matta hela tiden är den blir slapp
Enklast och snabbast fix är att flytta hela boggin bakåt några cm de är gjort på 30 min.