mxz el. enduro

Jazzo

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
Luleå Sverige
Hade tänkt köpa en mxz 500 eller en enduro 500 -01 eller -02 men vet inte vilken jag ska välja, vore tacksam för lite tips om jag ska välja mxz eller enduron.
MVH/Jazzo
 

Vmax 500

Välkänd medlem
1 jan 2000
408
0
16
39
Järvsö
Gå in på skoterbanken på skoterledens sida. Där skriver folk vad de upplever om sina skotrar. Det borde vara en bra väg till att välja skoter:)
 

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
självklart enduron =) inte bara för att jag digga lynx utan för den grymt fina fjädringen!

men det beror även på vad du vill att det ska stå på huven.. tycker att lynxen är snyggare!

 

LaarZ

Välkänd medlem
1 jan 2000
172
0
6
Sävar Sverige
Skulle ta Enduron. Bättre dämpare, mindre orolig på leden. I de tester som man har läst så lär Mxz:an va ganska orolig på leden, men det är som sagt bara vad jag läst.
 

Henriken

Välkänd medlem
1 jan 2000
124
0
6
Skulle nog tagit enduron, lite tyngre än MXZan men håller man så mkt bättre.
Samt bättre fjädring, motormässigt ere ju i stort sett samma.
 

Matta

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
59
Malung Sverige
Har själv en mxz 500 -01, och tycker helt klart att den är bäst. Fjädringen funkar faktiskt perfekt den är mycket lättstyrd och lättgasad, lätt att gasa runt i kurvor och mycket stabil. Boggin är av kopplad typ vilket innebär att du alltid har skidorna på backen, tvärt emot Lynxen som skickar upp skidorna direkt och du måste bromsa för att styra. Har själv varit sugen på att prova en Enduro men efter att jag åkt en del på kompisens så blir jag Ski-Doo trogen. Enduron var en 500 -02 och den var mycket tungstyrd och tung gasad, svår att sladda runt, den ville helst gå rätt fram.
Min MXZ är förresten till salu, är sugen på en REV, så hör av dej om du är intresserad.
Mvh/Matta

 

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
tungstyrd? tunggasad?!?!!!! då kan du inte ha allt för mycke mukkler på armarna..
det är då det minsta problemet med skotern!

det där med att den vill styra rätt fram kan även bero på inställningen av den liggande dämparen i boogin.. alltså för lågt skidtryck!
 

Samull

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
Sverige
Jag håller inte med om att den skickar skidorna i vädret hela tiden. Jag har själv en -01 och fast jag drar på för fullt, och ligger i hårt på leden så har jag alltid styrning. Men det är nog en justerings sak.