mxz 600 variator fundationer:)

N

N_w

tjenna har en mxz 600 -01 med TRA variator har jag hört att det är men de är en original så! Men för att komma till saken så har jag tagit isär den och kollat läget sen skruva jag ihop den exakt som det var men när jag startar motorn då knackar det från variatorn äre för att vikterna ser ut som dom gör på denna variator, fick typ höra av en mekaniker att han sa att det knackar från de dära variatora men vet inte/ Mvh Jonatan:beer:

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
TRA variatorerna har alltid skramlat och haft sig, kompisens xp 800 som bara gått ~200mil skramlar som fan i variatorn och den är ju knappast slut efter så kort tid så inte tror jag det är något fel på din. Samma som på alla andra TRA.

N

N_w

TRA variatorerna har alltid skramlat och haft sig, kompisens xp 800 som bara gått ~200mil skramlar som fan i variatorn och den är ju knappast slut efter så kort tid så inte tror jag det är något fel på din. Samma som på alla andra TRA.

ojjj vilken lättnad:p!, jaa för jag vet inte om de är en TRA men det är Original variator!!:) tack så mkt!

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
36
Bjästa/ Örnsköldsvik
Sitter knappast en likadan variator på din -01 och "polarens" -09. Men jag är ju inte 100% säker på det...

Men hur mycket skramlar det då?
Nå hemskt mycket ska det väl ändå inte skramla, det gör då inte det på min TRA och den är ju ännu äldre. :ciao:

Tror inte min skramlar något alls, men ska nästan gå ut i dag och kolla hur mycket/lite den låter. Var ju ett tag sen den var igång nu. :rolleyes:

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Men självklart att en 09 inte har exakt samma variator som en 01 men xp'n har ju bara en nyare version, det är ju fortfarande TRA på båda, och min bror hade en 01 mxz 440 förra året och den skramla också. Tror det är TRA 3 på din 600 och om jag inte minns fel så heter den TRA Lite på 440'in men det är i stort sett samma variator.

N

N_w

Sitter knappast en likadan variator på din -01 och "polarens" -09. Men jag är ju inte 100% säker på det...

Men hur mycket skramlar det då?
Nå hemskt mycket ska det väl ändå inte skramla, det gör då inte det på min TRA och den är ju ännu äldre. :ciao:

Tror inte min skramlar något alls, men ska nästan gå ut i dag och kolla hur mycket/lite den låter. Var ju ett tag sen den var igång nu. :rolleyes:

njaa vet inte inte så mkt! hörs ganska bra när man har öppet huven men kolla på din:) är du snäll

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
36
Bjästa/ Örnsköldsvik
Har kollat nu, glömde bort att skriva här bara.:rolleyes:

Visst skramlar det lite, men jag hör det bara om jag ska lyssna efter ljudet.
Står jag och har huven öppen medans skotern går, då hör jag i princip bara piperna som skramlar och tomgången.

Men som sagt, väldigt lite variatorskramel.
Hoppas det hjälper lite i alla fall. :ciao:

N

N_w

Har kollat nu, glömde bort att skriva här bara.:rolleyes:

Visst skramlar det lite, men jag hör det bara om jag ska lyssna efter ljudet.
Står jag och har huven öppen medans skotern går, då hör jag i princip bara piperna som skramlar och tomgången.

Men som sagt, väldigt lite variatorskramel.
Hoppas det hjälper lite i alla fall. :ciao:
jadå tack så mkt:)!! verkar inte vara något fel :) Mvh Jonatan