mxz 600 SDI. variator vikter/fädrar?

Nadde

Medlem
16 okt 2012
12
0
1
Åland
Tjena jag har tänkt byta fjädrar, vikter, helix i mina variatorer på min nerdrevade rev 600 SDI men vad kör ni som prövat en del med för vikter och fjädrar i era maskiner ? hittar en massa info om polaris och ac men varför så dåligt om variator info här om tex mxz 600 ?? // Nadde​

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
36
Fåker
Personligen köpte jag ett dj variatorkit. Det lilla jag hunnit provköra så är det en helt annan karraktär i maskinen. Drar bättre genom registret och lite hetare i starten.
Sattsa på nåt färdigt. En bra helix gör mycket.

Nadde

Medlem
16 okt 2012
12
0
1
Åland
jag har mailat speedtech/billetx men efter nån vecka utan mail svar så orka ja inte nojsa mera. även hört andra som inte får tag i dom. speedo vet du vad du har för vikter och färg på fjädrarna i dit kit då? lr har du ingen 600 sdi?

Nadde

Medlem
16 okt 2012
12
0
1
Åland
har fått tag på fjädrar o helix justerbara vikter men vet inte alls vad jag ska börja ha vikterna på till att börja med så får jag testa mig fram sen. någon id'e nån ?

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
36
Fåker
har fått tag på fjädrar o helix justerbara vikter men vet inte alls vad jag ska börja ha vikterna på till att börja med så får jag testa mig fram sen. någon id'e nån ?
Jag har en 600 sdi. Eftersom ajg har ett dj kit så är det tämligen ointressant på mina färger för dig då dom är omlackade för att man inte skall kunna lista ut det. Brukar dyka upp dj kit på blocket då och då. Om det suttit på en 600 lr 800 spelar ingen roll. Man brukar bara andra vikter som följer med i kittet då.