Mx z 600 -00

L

Laggie

Har just köpt en men aldrig provkört den.. vet någon om den går bra eller den är vinglig som 99:an??
 

Nicke3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
43
0
0
MXZ 600 -00

Den går kanon ,lite hård fjädring om du inte tycker om att vålda.
Men det klart då köper du kanske inte en mxz.
Sedan så kan du även lungt köpa en årsm 99 om dom bytt framfjädrarna chimsat boggiedämparna och satt dubbla fjädrar på främre boggiedämparen.
Med den inställningen så funkar -99 minst lika bra som en 00 tro mig det är provat.
 
L

Laggie

Tackar..

Jag var lite nervös för att den skulle vara vinlig eftersom jag aldrig körde den... att den är hård där fram gör ingenting för nog kommer den att få jobba för det i vinter=)
Är det någon skillnad på motorerna som du vet??
 

Nicke3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
43
0
0
MXZ 600 -00

Det skulle ju skilja i portningen, tror jag, men i verkligheten så skilde det inte någonting.
Vi provade i fjol en 99 mot en 00 och då vann 99, faktiskt .
Men ska jag nu vara ärlig, så att jag inte får några mordhot i mailen, så var det bytt till en grön/gul fjäder i primären samt släppt sekundären till 6kg i förspänning på 99:an.
 
L

Laggie

ok..

Ja min är kittad men jag vet inte hur... jag vet bara att vikterna är bytta för bättre acc så jag vet inte hur den uppför sig men han som hade den innan sa att den är mycket bättre drag i den nu än innan... men det är ju vad han sa...