Montera VES

Grisen

Välkänd medlem
28 aug 2007
148
0
6
Dalarna
Hej!

Jag ska plocka ur mina VES från pro-x 600. Tänkte göra rent och se att grejerna ser hela ut. Vad ska man tänka på, något speciellt trix man bör göra, typ smörja med xxx olja eller liknande och till sist hur ska giljotinen sättas in det är väll en halvmåne ska den vara uppåt eller neråt och vad händer om jag plockar ihop grejerna fel?

Tack på förhand
Grisen

ActWrong

Välkänd medlem
11 okt 2006
413
0
16
Umeå
ta lös, sen tog ja bromsrengörning å svinto både bör att de är mkt bra å rengöra me + att de dunstar, å sen äre bara å gnugga, skruva tillbax allt, mkt simpelt

Grisen

Välkänd medlem
28 aug 2007
148
0
6
Dalarna
Tackar!

Jag får söka på avgasventiler då!

Hur ska giljotinen sitta och vad händer om man sätte rdit den fel?

/Grisen

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
ett hett tips som jag själv är dålig på är att använda sök funktionen före man postar ett nytt ämne :)

Grisen

Välkänd medlem
28 aug 2007
148
0
6
Dalarna
Hallå!

Tack för tipset, jag har sökt men det fanns inga trådar på hur giljotinen ska sitta på en liberty 600...

/Grisen

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Det är ganska enkelt. Kolla bara hur allt sitter så du sätter det på samma sätt när du monterar ihop det igen.

Grisen

Välkänd medlem
28 aug 2007
148
0
6
Dalarna
Det är ganska enkelt. Kolla bara hur allt sitter så du sätter det på samma sätt när du monterar ihop det igen.

Då får man hoppas att snubben som hade skotern innan har monterat grejerna rätt och det är inte riktigt den känslan jag vill ha. Utan då är det bättre att man vet hur grejerna ska sitta.

/Grisen

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
På Rave-giljotiner står de "TOP" på ovansidan så de är inte så svårt att göra fel då..

Vet inte hur de är på VES men de borde stå/vara nåt liknande. Sen kan de va bra om man smetar på lite 2-takts olja innan men her tillbaks dom.

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Då får man hoppas att snubben som hade skotern innan har monterat grejerna rätt och det är inte riktigt den känslan jag vill ha. Utan då är det bättre att man vet hur grejerna ska sitta.

/Grisen
Om det är felmonterat går inte skotern speceillt bra. Dom lär ta i kolvarna då har jag för mig.

Ska göra det själv på min i helgen, kan kolla hur dom sitter på min..:p