Montera 12v på XM

Stroem

Medlem
9 feb 2014
35
0
1
Piteå
Har skaffat en -14 freeride och tänkte montera en 12v uttag.
Vars brukar folk sätta uttaget o vars är det lättast?

Hallbo

Medlem
15 nov 2015
24
0
1
Säter
Lånar den här tråden lite då den kom närmast mitt problem och jag inte orkade starta en ny.
Har köpt en -13 Freeride med 12 voltsuttag men visar sej att där inte fanns nån ström när jag mätte.
Ser rätt kopplat ut, kablarna går in i kabelhärvan men ser även en lös kontakt på samma stick en bit in under all plast, ingen aning om den har nåt med saken att göra, kan då inte se vart den ska så gissar den är för nåt annat. Nån som har nån gissning vad felet kan vara? Finns nån säkring till nämnda uttag tro?/ Mvh Kalle

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Är jag inte ute och cyklar så vart det inte direktström där uppe 13 utan kom först vid en 3000 varv.

Dock tror jag att jag är ute och cykla men det var någon modell och årsm som inte hade 12v vid tomgång iaf.

Hallbo

Medlem
15 nov 2015
24
0
1
Säter
Ah. Stod och lurade på om det kunde vara nåt sånt, hade nån teori om att den måste ha gått klart hela uppvärmningen men orkade inte vänta på det inne i garaget. Låter jävligt kasst om det inte funkar förens efter 3000. Ladda mobilen stötvis kan ju aldrig vara bra. Kommer ju dra mer ström då skärmen startas upp varje gång man gasar på.

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Du bör alltid låta uppvärmningen gå klart för längre livslängd på stift osv.
Hur som.
Är det ett original 12v uttag du har eller är det nå hemma pulat?

Hallbo

Medlem
15 nov 2015
24
0
1
Säter
Jo jag vet men vart lite dålig stämmning i garaget med dörrarna stängda. Satt där när jag köpte den och allt ser väldigt riktigt och det är inkopplat på härvan med originalkopplingar så utgår från att det är original. Har en plan att byta till ett med USB sen då det ser ut att passa rakt av mot kopplingarna.