modell besvär

gregory

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
östersund Sweden
Tjena
Någon som har hört talas om en "Polaris 440 sport touring ultra lite" har en kollega som köpt en sådan det är lite krångel med delar till den någon som vet något om denna skoter kan vara lite fel i modell betäckningen jag är inte hundra på den men den innehåller dessa ord i alla fall. tack på förhand
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Beteckningen verkar rörig :)
Polaris Sport 440 Touring antar jag att det är?
Den fläktkylda 440-motorn på ca 45 hk kom i Sport'en till -92 om jag minns rätt.
Först hette den längre modellen med dubbeldyna GT och hade högre styre och längre matta, 358cm, och är den maskin som senare mynnade ut i Transport-modellen (som dök upp runt -97).
GT'n kortades ner till en vanlig SKS (339cm matta) i nåt år och i mitten på 90-talet döptes den till Touring (och fick "standardlång" 345cm matta) för att understryka användningsområdet.

Är det däremot Polaris Ultra Touring du menar så pratar vi riktig lyxkryssare med 3-cyl motor på 680cc.

Polaris Lite är Polaris minsting på 340cc (tog vid efter Sporten när denne växte till 440cc).

Ovantstående gäller årsmodeller fram till ca -98.
Ang. delar så ska Polaris återförsäljare inte ha några problem att ta hem det mesta till en sådan maskin.
 

gregory

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
östersund Sweden
Det är en -00 och den ser ut som indy sport touring 550 fast det är lite detaljer som skiljer och att det är en 440 samt att namnen ultra och lite fins med i beteckningen det är det som gör handlarna lite fundersam och inte kan finna grejorna till den.
All grejor som kommit hittils har varit fel.
 

WhiteDog

Välkänd medlem
1 jan 2000
200
0
16
Luleå
[Uppdaterat: Senast editerat den 21-Mar-04 kl 02:49 PM (CET)]99 fanns det iaf en indy 440 sport touring med xtra lite boggie.. Det är de närmaste ja hittat enligt din beskrivning..00 verkar det ej ha funnits nån 440 utan alla hade 550 enligt Polarisman.com och dom broschyrer och tidningar ja har titta i..
Bild finns här http://www.polarisman.com/channels/content/DisplayModel.cfm?ModelID=99SNOSPORTTOUR&Year=1999