min rev 440 07:a växlar inte riktigt ner som den ska?

sleepy

Välkänd medlem
3 mar 2008
188
0
6
MLG
www.garaget.org
som topic!!!

ibland om man åker längs älven och håller samma gas ett tag, sen släpper av och vill iväg igen så liksom känns det som om den inte växlar ner utan håller sig ett tag innan den sakta ökar i varv, sen funkar den oftast jätte bra låter mer som nått kärvar i variatornerna.

när man är uppe i fjällen och åker i mycket snö och uppför så känns det som om den växlar på för mycket och bara böar ibland sackar i varv, medans kompisen A-C 44 -05 den varavra 9000rpm konstant hela tiden verkar aldrig som den aldrig gåår ner i varv utan håller sig stabilt hela tiden.

så ska man kolla upp fjädern i den bakre variatorn beställa en hårdare samt dreva ner nån kugg eller hur ska man?

sleepy

Välkänd medlem
3 mar 2008
188
0
6
MLG
www.garaget.org
nån som kan förklar för mig om desse fjädrar etc finns i sverige det var en som tipsa mig om denna setup.

" I to have a 440 and once I got the clutching and jetting perfect the thing will lift the skis straight into the air and hold them there as long as you want. Get that 44 or 42 straight helix out of there put a 50/44 or a 54/44 angle helix with a black/light blue secondary sping. Then put a green green in the primary. . . and hang on. "

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Ja då, gå bara till din återförsäljare av Ski-doo så fixar de delarna åt dig (Motorhuset i Östersund brukar ha dessa i lager så det kan vara en idé att ringa dit).
1500-1600kr kostar helixen, och en 400-500kr st. för fjädrarna.