Mest för pengarna?

mil

Välkänd medlem
5 okt 2004
232
0
16
Norrbotten
Hej allihop. Jag har skaffat en Rage och min polare en Renegade 800. Kostar lika mycket, nu tvistar vi lite om vilken av maskinerna som kommer att ha bättre andrahandsvärde om ett par år. RX1-orna har ju sjunkit kraftigt, men RS är ju en annan maskin. Revvarna är populära, men å andra sidan verkar det finnas hundratals till salu varje år = köparens marknad. Vad tror ni?
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Jag tror att båda två kommer att vara åtråvärda maskiner om några år, ragen pga motorn och renegaden för att den är en perfekt hybridmaskin för våra svenska vintrar! Men den som lever får se... Kan dock gratulera till två bra köp!
 

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
mil skrev:
Hej allihop. Jag har skaffat en Rage och min polare en Renegade 800. Kostar lika mycket, nu tvistar vi lite om vilken av maskinerna som kommer att ha bättre andrahandsvärde om ett par år. RX1-orna har ju sjunkit kraftigt, men RS är ju en annan maskin. Revvarna är populära, men å andra sidan verkar det finnas hundratals till salu varje år = köparens marknad. Vad tror ni?
En högst spekulativ gissning är att RS:en kommer att ha aningen bättre andrahandsvärde, då en 4-taktsmotor utan problem går uppemåt 10.000 mil utan renoveringsbehov. En 2-taktsmotor bör man definitivt renovera kring 1000-mila strecket.

Båda är dock säkerligen jäkligt bra maskiner! Personligen hade jag valt en Vector mountain före Renegade:n, men det är jag det.

Skit i att tvista om det som omöjligen kan avgöras nu, utan testa varandras och försök hitta FÖRDELAR med den andres maskin. Nackdelarna har ni säkert tjatat om redan innan ni ens testat dem... =)

//R