Hallå.
Har försökt att söka här på forumet men inte riktigt hittat det jag söker, kan va så att jag e dålig på att hitta (tjejen tycker det iaf:wacko
.
I alla fall så har jag en 600ho ifrån 03. Det e dax för kolvbyte, såg i slutet av förra säsongen att kolvarna hade lite små repor på sig. Läste i Askers och Bamses tråd att 700 cylindrarna skulle passa bolt on. Vad behövs mer, funkar elsystemet som finns, topp, förgasare (bestycka om), och kan man köra med original pipa 600ho? Hur mycket effekt kan man tänkas tjäna på en sån opperation, Är det värt det?
Mvh Jeppe
Har även funderingar på att förlänga till 365 men e lite orolig att det ska gå för tungt. Förra åter bytte jag till 44 matta och då va det precis som att den inte orka utanför leden, den liksom surade ner sig. Om jag inte mins helt fel så låg kompet på 9-9,5, sitter även ett variator kitt från dynamoe joe på (vikter och fjädrar räknades ut av speedtech så jag har inte chansat fram nått) Nån som har erfarenhet av något liknande?
Har försökt att söka här på forumet men inte riktigt hittat det jag söker, kan va så att jag e dålig på att hitta (tjejen tycker det iaf:wacko
I alla fall så har jag en 600ho ifrån 03. Det e dax för kolvbyte, såg i slutet av förra säsongen att kolvarna hade lite små repor på sig. Läste i Askers och Bamses tråd att 700 cylindrarna skulle passa bolt on. Vad behövs mer, funkar elsystemet som finns, topp, förgasare (bestycka om), och kan man köra med original pipa 600ho? Hur mycket effekt kan man tänkas tjäna på en sån opperation, Är det värt det?
Mvh Jeppe
Har även funderingar på att förlänga till 365 men e lite orolig att det ska gå för tungt. Förra åter bytte jag till 44 matta och då va det precis som att den inte orka utanför leden, den liksom surade ner sig. Om jag inte mins helt fel så låg kompet på 9-9,5, sitter även ett variator kitt från dynamoe joe på (vikter och fjädrar räknades ut av speedtech så jag har inte chansat fram nått) Nån som har erfarenhet av något liknande?