Mekbilder XLT SKS -94

sks

Medlem
28 jan 2005
28
0
1
Hej! Har haft borta förgasarna och undrar nu om jag tänkt rätt:
sitter en smal bränsleslang (typ primerslang) från varje förgasare,
gissar att det är nån slags returledning slangen är så kort (ca 30cm) så enda
stället den kan dras till är rakt ner under motorn kommer fasen inte ihåg hur dom var dragna(tycker det verkar lite undligt i sånt fall, då det i långa loppet kommer att vara nersölat med bensin i motorutrymmet)
Nån som vet hur det ska vara, gärna en bild eller två.

Mvh SKS
 

KimAlexander

Välkänd medlem
14 jan 2005
894
0
16
Gällivare
Watertrappsen???

Har en xlt special 95 o jag undrar om det är watertrappsen du menar... då är de en slang från varje gasare som går ner under motorn???? Om det är watertrapsen du menar ska de finnas en plugg till varje slang och dem skall man tömma med jämna mellanrum,, lite trågt men det går iaf, för om det är watertrapsen så har du nog tappat bort pluggarna,,, men det har din återhandlare.l

kolla här om dennna bild hjälper dig:)
http://www.partsland.com/index.cgi?N=1107249175-10361&P=SM-1995-INDY-XLT-ENGINE-MOUNTING

'Lycka til:)
 

WhiteDog

Välkänd medlem
1 jan 2000
200
0
16
Luleå
Xlt94

Det är slangarna för förgasarventilationen, dom ska dras upp mot styret så dom ligger högre än tanken. Fast dom ska vara lite längre än 30 cm, kanske kapade på din.
 

sks

Medlem
28 jan 2005
28
0
1
svar

Hej Det är med 100% säkerhet slangarna för förgasarventilationen som jag menar,
watertrappsen finns där och har pluggar och mynnar ut under förgasarna.

Jasså de ska ligga ovanför gasarna kan det va så att de ska sitta i det svarta plastklippset
ovanpå luftburken där gaswiren också sitter, de räcker dit med ca 1dm till godo ( om ni förstår vad jag menar

Tackar för svaren
Mvh SKS
 

sks

Medlem
28 jan 2005
28
0
1
Hej Fick just reda på att dessa slangar ska mynna ut utanför huven (dras lämpligast till styret),
i och med att det råder undrtryck i motorrummet och slangarna ifråga är helt enkelt tryckutjämning till flotörhuset.

Mvh SKS