Du behöver inte ta bort några kåpor.
Slänger ihop en snabb "att göra list", (förutsättar att du INTE har back på maskinen, och till viktigpetrar som tycker man kan göra det snabbare. Jag vet, men nu är det för en gröngörling jag skriver detta):
1: Ta bort variatorremmen
2: Ta bort sekundäraxeln (13mm nyckel ellerhalvtum)
3: Lossa hastighetsmätarwiren från vinkelväxeln (sitter under sekundären)
4: Lossa de 3 muttrarna som sitter runt vinkelväxeln (Du kan måsta anvädna en nyckel föratt hålla fast bultarna från insidan,
men de ska vara självlåsande)
5: Töm ut oljan ur kedjehuset (Tror det är 13mm där med), från insidan av tunneln, bakom kedjehuset
6: Lossa kedjehuslock, tror det är 7-8 skruvar runt kåpan (?), 13mm nyckel (13 led funkar kanon för mig), lyft bort locket åt sidan
7: Lossa dreven (19 nyckel tror jag, hjälper om du spärrar "handbromsen"), plocka bort drev och kedja.
8: ta loss de 3 skruvaran runt nedre lagerhållaren (guldrägad/trekantig sak), med 13 lednyckel
9: Hissa upp skotern i bakkant
10: Lossa främre boggiefästena. Tror det är dubbla fästen fram, så du kan använda en 14 nyckel på insidan, och 14 spärr på utsidan (upprepa pruseduren på höger och vänster sida).
11: Lossa TSL armarna bak. 14 nyckel på utsidan och jag tror det ska vara 22mm på insidan.
12: Lyft ut boggiet
13: Juckla (kul ord), drivaxeln mot kedjehuset.
14: mattan är lös.
15: Upprepa pruceduren baklänges, fast med ny matta..
hoppas det klarnade lite. Kanske lite luddigt, men har varit i garaget och lackat/svetsat hela dagen så jag är lite yr
Edit: Om jag missat något kanske någon kan fylla i