mattan tar i kylarna..

radeskog

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
gävle sverige
bbk.sidan.nu
skickade på en 32mm matta på min polaris XC-500-års00, och kammarna tar i lite lätt i kylarna i bandtuneln, det går att dra runt mattan för hand men det går lite trögt, och man hör att den tar i.. min fråga är nu: ska man bara köra och låta kylarna slita ner mattan, eller ska man ta en kniv och karva ur lite..? nån som haft nåt liknade problem?
 

Båckastomper

Aktiv medlem
1 jan 2000
78
0
6
35
Piteå
Om jag var du så skulle jag ta å hyvla ner kammarna lite, tänk om du kör en långtur till ingenmansland åsså skulle de gå hål i kylarn. Inte kul
 

the trasher

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
passar de inte med 32 på xc500??? äre nån skillnad på -99 xc500?? jag har nämligen en sån å har tänkt byta matta på den...
vore ju synd om de skulle ta i isåfall...nån som vet??

 

lofdahl

Välkänd medlem
31 dec 1999
242
0
16
49
LULEÅ SWEDEN
www.mtnprod.se
He ba åk....

Om du nu säger att du kan vrida runt mattan för hand så borde det ju inte vara speciellt mycket som tar i.
Mattan kommer att nöta till sig och det kommer inte att bli hål i kylarna för det!

Men annars är det väl bara att vackert sätta sig bakom skotern med mattkniven och tälja bort där det tar i, inte hyvla bort från hela kamhöjden!
 

kråkan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
Det är så på alla Polaris, Om man tittar på deras egna mattor så är de nerskurna vid kylaren, så jag rekomenderar att du gör samma sak.. Det är så lite att det inte påverkar mattans grepp...

MVH Erik