Magnapull, fjäderproblem? XC600 -00 (2-cyl VES).

sOFFe

Välkänd medlem
14 jan 2010
174
0
6
Umeå
Min nyköpta Polaris vill verkligen inte bli kompis med mig, jag hinner bara fixa ett fel så blir det ett nytt. :(

Iaf. efter att jag fixat boggien och provkört en sväng så ska vi dra iväg hela familjen och då blir det ett nytt problem, jag drar igång maskinen och snöret dras tillbaks in en bit in i magnapullen sedan hänger det bara där som död daggmask en halvmeter ifrån sitt tänkta slutläge.... :( provar att smårycka lite men returfjädern verkar inte vilja vara med längre.....

Plockar upp magnapullen för att inspektera varför returen inte funkar. Det ser ut som att fjädern bara hoppat av linhjulet tycker jag, men hur jag än försöker få det att funka så lyckas jag ej, det är som att fjädern åker på plats men när jag ska börja spänna upp fjädern så släpper den direkt.

Någon som har bilder där man kan se hur delarna sitter och hur det ser ut vore fint! Gärna bild på fjädern så jag kan se om det fattas någon del på min....

sOFFe

Välkänd medlem
14 jan 2010
174
0
6
Umeå
Nu har jag fixat den, fick ta två tänger och justera änden där den ska genom "jacket" i linhjulet så hoppade den ner ordentligt, sedan var det bara att spänna upp fjädern. :)