Mach1 -98 i lössnö

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Va och kolla på en Mach1:a -98 igår, Hur är dom utanför leden?? Nån som vet hur mycke dom väger (är ju inte några balettdansörer precis!).
 

black_parkas

Aktiv medlem
1 jan 2000
84
0
6
Bollnäs
Snö...

Tja...

Allt hänger ihop med vad du har erfarenhet av tidigare.

Pratar du med nå´n snubbe som alltid åkt det senaste och som därför jämför med det så säger de att det är en, citat "Träskpadda" eller "Blysläde", det naturligtvis jämfört med en 04:as REV.

Har du andra skotrar att jämföra med, kanske lite äldre, t.ex. äldre Ski-doos så tror jag du kommer uppleva en vansinnig skillnad, framförallt i komfort och stabilitet.

Trippeln i Mach 1:an är ändå ganska så trevlig.

De ligger ju rätt högt i pris om jag får säga det själv så kanske det är värt att lägga till en 5000:ing och få en MXZ -99-00 istället.
Inte samma botten i registret men en smidigare skoter, både på led och i snö.

CK3-chassit är väl rätt kända för att vara tunga och du bör väl ha en hyffsad HK-matta för att inte vara rädd för att åka i lite snö utanför leden.

Summering: Har du tidigare bara åkt nytt och nyare än 98 så tror jag du blir uttråkad men om tidigare erfarenheter är äldre så tror jag du blir helnöjd!
Allting beror på ens referensramar..

MVH
Johan B
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Har haft en Wildcat -92a och ingen skoter kan va osmidigare än den :) Just nu gasar jag runt på en Lynx Rave670 -97.

Jag har kollat på olika MXZor också, men inte bestämt mig än för vad det blir...
 

black_parkas

Aktiv medlem
1 jan 2000
84
0
6
Bollnäs
Kör du lynx Rave -97 kommer du säkerligen känna det som att mach 1:an är för klumpig.

Lynxarna har trots allt ett ganska så smidigt chassi om man jämför med CK3...

Men nog tror jag du kommer ha kul iaf... en trippel är alltid en trippel...

Se´n beror ju det lite på pengarna också..
 

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
är du ute efter en lekskoter och valet står mellan mach1 och mxz så är nog mxz det given ,mycket smidigare och lättare men om du gillar att köra fort på isen och leden så är mach1 hetare.
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Kompisen har en -99 mach1... tycker den går ungefär lika bra som min Rave 800 och ligger bra längs leden. Den är inte lika tippig, framvagnen känns som ett strykjärn. Fjädringen är väl inte lika bra men helt ok ändå. Tyngden känns när man ska bromsa in, det går knappt att få stopp på den vid en jämförelse mot min skoter.
Skulle nog vilja haft en mach1 jag med, som andraskoter ;)