måste byta..

miketheman

Välkänd medlem
22 aug 2006
422
0
16
obbola
Tjenare..
jag måste nog byta skoter kanske blir av med jobbet.. och har då funderingar på 550f..
vad skiljer det mot 07 och 08 mxz 550f.. på skoterbanken står det att 07:an drar ca 1,5 och 08:an 2,7 stämmer det?
hur driftsäkra är dom? har väl tänkt en 07:a men bomba mig med förslag och svar för delar och nackdelar...
tack för svar:) har nu en vector ltx 08:a

:rock:

4

426H

Kan omöjligt skilja så mycket i bränsleförbrukning. Är ganska säker på att den är densamma för -07 och 08. 550F har ganska hög förbrukning i förhållande till motoreffekten, men den går att köra under 2 l/mil. Har hyrt touringmaskiner med 550F till tjejen och det har inte vart någon skillnad mellan 07 och 08.
För övrigt tycker jag det är ett klockrent val av budgetskoter! Skulle tro att den är både roligare och snabbare än din vector på knixig led.
Lycka till med jobbet!

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Kör du sansat så tar den inte så mkt under två liter utan problem, nu hade vi en lynx som var ombestyckad iofs. Kör du hårt, räkna med 3 liter utan problem.

550'n är ett bättre val än vad man tror. Själv skulle jag leta efter en -06as Lynx Rave 550, den har bra dämpare och inge snik, samma som 600an.

Rolig maskin att leka med. Långturer med snabber skotrar går dock bort..

Tror inte du blir besviken mot din LTX, dom är fina men lite mer som en grandtouring och detta blir en ren cross ;-P

miketheman

Välkänd medlem
22 aug 2006
422
0
16
obbola
jo jag hade ju tänkt mig åt crosshållet.. och att köra fort efter en is tycker jag inte äns är kul.. men hur håller 550:in då? skär dom när man far till fjäls eller är dom slitvarjar?.. hade kanske tänkt att prova på backe nästa år:)

NightvisionFilms

Aktiv medlem
6 nov 2008
50
0
1
Brände
har en summit 550-06a som har gått snart 700mil! håller hur bra som helst aldrig nått krångel i fjälls eller liknande, min har fått smaka många långa hopp osv men den håller finfint.

miketheman

Välkänd medlem
22 aug 2006
422
0
16
obbola
tackar.. jo har hört att lynkan är drygare i soppa.. men hur är dämparna i mxz:an då? håller dom en sesong i hill cross eller är det bara att byta ut dom? är det nån som vet nått utprövat variatorkitt till den??