Mätare borta!

NisseSune

Medlem
28 dec 2004
48
0
1
Umeå
Jag har en mätare längst åt vänster på instrumentpanelen borta. Jag antar att det ska vara en tankmätare där men jag vill få det bekräftat, om inte vad ska de då vara? Eftersom att jag tänker sätta dit en och vill veta om det sitter någon givare i tanken. isånnafall borde det väl gå några kablar från tanken, eller?

Är det någon som har någon mätare till salu?
 

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
på min är det inget hål på vänster sida om varvräknaren, bara slät plast. ditt är nog hemmagjort. :)

Lynx enduro -94
 

NisseSune

Medlem
28 dec 2004
48
0
1
Umeå
så sitter mätarna på min (från vänster) : tomthål(?),hastighetsmätarn,varvräknaren,tempmätare(inte orginal).
 

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
vad ä de för tempmätare. min har grön nål och heter något på "D". kommer inte ihåg vad. kan ha varit "delmer" eller nåt sånt. :confused:

och vad går den upp i för temp när du kör, min går upp i ca 45 grader.
tycker det verkar lite.

Lynx enduro -94.
 

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
Denso var det ja!! min sitter på höger sida och är mätarna lika så är det nog orginal, konstigt att det inte står lynx på den som på dom andra mätarna. :rolleyes:

"så sitter mätarna på min (från vänster) : tomthål(?),hastighetsmätarn,varvräknaren,tempmätar e(inte orginal)."
Visst menar du (från höger).

har du kollat vad som kan va fel? borde gå att laga. :(
 

NisseSune

Medlem
28 dec 2004
48
0
1
Umeå
Nej det är från vänster :s

Nej jag har inte orkat kolla felet än. Men är det verkligen orginal på tempmätaren? man tycker ju att det borde stå lynx på den med.