Lynx ST 550 - Noen som vet noe?

Trekkdyret

Ny medlem
14 nov 2004
4
0
1
Bodø
Tenker å kjøpe en brukt 2003-modell gått ca. 160 mil. Er det noen som har erfaringer med scootertypen? Skal bruke den til å dra tunge lass opp til hytta og å dra frem ved fra kupert skogsterreng. Underlaget kan være alt fra djupsnø til isete løyper.... I Norge selges det bra med Viking, men jeg vil tro at Lynxen er bedre; Sterkere motor, lettere, bedre forstilling og boggi som da gir bedre kjørekomfort, osv. Jeg har forstått at luftkjøling er best til det bruket jeg har.
 

skotergerman

Ny medlem
15 nov 2004
2
0
1
Jämtland
Jag själv har en ST600 och är mycket nöjd med den. Den är stark och har bra framkomlighet - särskild i lössnö. Körde med och utan pulka bakom - en rolig och användbar skoter.
 

Trekkdyret

Ny medlem
14 nov 2004
4
0
1
Bodø
Kjøpte ST 550-en og må bare fastslå etter en tur på hytta i djupsnø og med lass på slep at jeg er imponert over scooteren og dens egenskaper. Den virker veldig solid og gjennomtenkt i konstruksjonen. Det eneste jeg stusser over er at Rotax 550-motoren må ha 98 oktan bensin i følge bruksanvisningen? Er den så høykomprimert?
 

femnio

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Blyfri 98oktan rekomderas till alla skotrar!!! det är bättre för motorerna tack vare att skotrar oftast körs på höga varv!!!