Lynx rs tänder inte

Snotric1200

Medlem
30 sept 2016
8
2
3
Östersund
Tjena, tog ut motorn för att byta kolvar och fetta in vevlagrerna och nu när jag ska dra igång den så tänder den inte, sladdarna från statorn till (laddregulatorn) villet jag gissar att det är sitter inte ikopplade i en såkallad sockerbit. Utan de är lösa med kabelskor... Ska de finns alltså 5 sladdar från stator som ska kopplas in i (regulatorn) jag har testat koppla im demen den tänder fortfarande inte.. Är det så att de ska sitta i någon viss ordning? Lite brått nu inför jul å få ihop skiten. På bilden så har jag förlängt sladdarna för att underlätta men det är egentligen 3 gula, 1röd/svart och 1 svart sladd
 

Attachments

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
Har du provat andra stift jag tänker att de släckts av olja som du smort cylinder o kolv med vid kolvmontering?
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.144
106
63
Kablarna bör sitta på sin plats. Har varit en kontakt där en gång i tiden men någon har nog haft sönder den och tagit den enkla vägen. Du måste kolla upp i ett elschema för din skoter vart kablarna ska sitta. Förslagsvis sätta dit en kontakt också. Borde gå att köpa löst.