lynx rave 800Ho 2004

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
Jag rek två trimåtgärder som tar bra köp en topp gärna en RK-tek men annat märke duger också. Sedan skulle jag porta den.
Med den portning jag gör blir de på närmare 145-147hk med org topp och org pipa men de va med annat tändsystem open mod eller 440cc tändning så det rek jag också. Jag vet inte om man når lika höga hk med enbart tändkil men de är nog möjligt men man får inte lika aggresiv tändkurva i botten mellanreg men toppeffekten bör bli samma som 440 tändning. Köper du en crankshop singelpipa så ger den ca 3-4hk till. Med en bra topp kan de draiväg till 155hk om man har tur men de va som sagt med annat tändsystem crankshop och RK tek topp portat.
Med dubbla crankshop pipor gav samma portning och topp 163hk. Om du hittar dubbla pipor så köp inte Brp Rotax pipor för de ger sämre effekt än singelpipa helt värdelösa.
Reedventiler ger inget ja ev 1 hk om man har tur, Men ska man byta blad så köp Boyesen lösa blad för org korg.
Som ret så ger en org 800ho 133hk i Tommy Ljungberg bänk i Matfors de va där vi bänkade detta på 98 okt.