lynx rave 670

vesterberg_

Aktiv medlem
2 feb 2011
76
0
6
hej! vi har just köpt en lynx rave 670 - 96 och jag undrar lite saker om den, är de någon som vet om det är mycket jobb med att förlänga boggien från original till 345, och är de någon som har en matta med original måtten men minst 32mm kammar eller en som är till 345 med minst 32mm kammar. är de någon som har en fräsch enkel dyna till lynxen till ett bra pris :)
är det något man borde kolla upp på denna skoter innan man kör? den hade stått ett tag.

tack på för hand:)

Lx3

Välkänd medlem
16 jan 2010
148
0
16
Finns färdiga förlängningsplåtar att skruva dit, kostar runt tusenlappen om jag inte mins fel. Finns bl.a på RINAB. Passformen kan variera lite enligt vad man har hört men på det stora hela verkar det funka bra. Om du inte redan gjort det, prova att söka på boggieförlängning, lär finnas åtskilliga spaltmeter om det här och på andra forum.

Jag kan va helt ute på cykelbanan nu, men har för mig att det finns nån AC modell (F7 kanske?) som har 325 matta orginal. Kan kanske gå att använda en sån om justeringen till mattsträckningen räcker till. Handlar ju bara om 2,5 cm extra. Borde definitivt gå med lite större vändhjul. inget jag provat själv men kan va värt att kolla upp. Nån annan här kanske vet?